DAG 2 - Bangkok

20 januari 2023 - Khwaeng Thanon Phaya Thai, Thailand

Beste vrienden,

Zo’n avondvlucht heeft het voordeel dat het zeer rustig  is op de luchthaven.  Enkel aan de desk van Qatar Airways lijkt nog wat bedrijvigheid en da’s maar goed ook.  Na een probleemloze check-in en een zeer vlotte veiligheidscontrole, worden we tot aan de gate, geheel persoonlijk, begeleid door een brave douanier. De man in kwestie heeft dezelfde achternaam als mijn reispartner en zoiets schept toch meteen een band.  Familiair zoals we zijn, drinken we nog samen een biertje.  Het zal ons laatste zijn op Belgische bodem.

Nog nooit hebben we  op een vliegtuig zo veel geslapen als tijdens deze twee vluchten.  Tijdens de eerste etappe naar Doha is er immers plaats genoeg en kunnen we drie stoelen netjes verdelen onder ons twee.  Een gin-tonic en een glaasje witte wijn later en voor we ‘t goed en wel beseffen zitten we alweer in de volgende Qatarese vlieger.  De tussenstop heeft immers weinig voeten in de aarde en biedt ons net genoeg tijd om van de ene gate naar de andere te hollen.  Het is te zeggen, te rijden, want de luchthaven is zo immens groot dat je van de ene terminal naar de andere een trein dient te nemen.  Over de tweede vlucht valt er weinig te vertellen, want ook daar vallen onze ogen dicht en meen ik dat we zelfs het opstijgen niet bewust meemaken  Enkel de geuren van het ontbijt en het gerinkel van de tassen op de metalen kar van de stewardess kunnen ons even verstrooien. Die enkeling die nu nòg niet gelooft dat we moe gewerkt zijn, kan maar snel iets anders denken zoveel is zeker als amen in een kerk.

Omstreeks 18u30 zetten we voet aan Thaise grond en grijpt de broeierige hitte ons meteen naar de keel.  Het zweet loopt langs mijn rug in mijn bilspleet, terwijl ik onze rugzakken in een taxi hijs.  Dat de oude taximan bij aankomst aan het hotel een mislukt poginkje waagt om ons 50 Bath teveel te  laten betalen is slechts een voetnoot in dit verslag.  We krijgen een kamer op de vijfde etage van het Mövenpick hotel, dat we kennen van vorige reizen en maken dankbaar gebruik van het uitstekend restaurant.  We eten iets en  ik drink mijn eerste ijskoude Singha.  We vallen omstreeks 23u00 als een blok in slaap.  Slaapwel!

1. J&S:
    20 januari 2023
    Goed begonnen is half gewonnen! Nu we lezen dat jullie volledig uitgeslapen en uitgerust zijn tijdens de heenreis, rekenen we op een spoedige terugkeer. Gras groeit immers niet door eraan te trekken. En met het werk is dat hetzelfde, of zoiets.. Nee nee geniet er daar maar met volle teugen van en laat het gras maar groeien, zou Sammeke zeggen (zingen kunnen we dat niet echt noemen)
  2. Federico perez cedillo:
    TOP, amuseer jullie
  3. Papa:
    20 januari 2023
    Broeierige hitte in Bangkok. In Antwerpen en Limburg, deze morgen, een sneeuwtapijt.
    Verschil zal er altijd zijn. Maak er het beste van.
  4. Ludo & Marijke:
    20 januari 2023
    Veel dank omtrent de info rond je bilspleet… geniet er verder van en wij kijken uit naar de volgende blog!
  5. Eric:
    20 januari 2023
    Ja zeg, slapen kan je toch ook thuis doen hé ?!
    Kijk alvast uit naar spannendere afleveringen…
  6. Nico:
    20 januari 2023
    Heel veel plezier gewenst en nu genieten maar...
  7. Wendy Cabooter:
    20 januari 2023
    Bijna 4 uur gereden naar Venlo wegs 2 cm sneeuw, .. en jullie zitten in het zonnetje aan de drank - aaarghh 😅!!