DAG 28 - Phu Cuoc

16 februari 2023 - Phu Quoc, Vietnam

Beste volger

Het moest er ooit eens van komen.  Onze laatste volledige dag op dit mooie eiland is aangebroken.  Het datapakket op ons Viëtnemees simkaartje is op, ons geld is bijna op en momenteel is het bewolkt, waardoor het lijkt alsof de zon ook op is.  We pakken onze rugzakken in, ontbijten en genieten van een laatste dag op het strand.  Er staat een stevige wind,terwijl de zon verwoede pogingen doet om door het wolkendek te priemen.  Na het ontbijt liggen we onder één van de vele palmbomen waarmee het privéstrand van het hotel bezaaid is en terwijl Sabrina zich bezighoudt met het posten van enkele foto’s, mijmer ik even over onze reis.  Het is goed geweest.  Meer dan goed zelfs, maar het is ook nog wat snel om de epiloog te schijven.  Het is nog maar woensdag, terwijl je de epiloog ten vroegste zaterdag mag verwachten.  Zo gaat dat met epilogen.  We doen morgen immers nog eerst een korte tussenstop in Ho Chi Minh stad, waar we 1 dag en één nacht zullen verblijven om van daaruit op vrijdag een vlucht te nemen naar Bangkok, waar we overstappen op een Qatarese vlieger, waarmee we naar het koude België zullen afreizen.  Voilà, onze whereabouts zijn ook weeral ingevuld. Op dit ogenblik is er nog geen hotel geboekt in Ho Chi Minh, maar dat knoopje hakken we zo dadelijk even door.

De zon is na een uurtje weer van de partij.  We verhuizen naar het zwembad waar het ook zeer rustig is.  We laten twee tonics met veel ijs brengen en verrijken die met enkele scheuten kruidige gin, want van tonic alleen krijg ik het aan mijn maag en je moet toch een beetje aan je gezondheid denken.   We kiezen ervoor om niet in hetzelfde restaurant van gisteren te gaan eten, niettegenstaande we dit initieel wel van plan waren.  Een snelle blik op de menukaart van het “Islander restaurant” is voldoende om ons hier te houden en het gedoe met een taxi te vermijden.  Het restaurant heeft trouwens een zeer gezellig verlicht terras.  We hebben er goed gegeten.

Slaapwel

1. Papa:
    16 februari 2023
    Er zitten weerom enkele zeer goede opnamen bij. Goed gekozen vlakverdeling, m.a.w. goede cadrage.