Dag Z: back to reality

10 april 2019 - Boom, België

Beste lezers,

vooraleer ik een kleine overschouwing neer’pen’ van onze reis en jullie informeer over enkele ‘facts & figures’,  hou ik eraan om alle volgers van deze blog uitdrukkelijk te bedanken.  Wie zich doorheen het web van instagram, facebook, snapchat om nog maar te zwijgen van de vele werkmails en spam, ook nog eens de moeite troost om een beetje tijd te vinden om onze reisverslagen te lezen en de vele foto’s & video’s te bekijken, verdient een bedankwoordje.  Bij deze!  Jullie reacties waren overweldigend, leuk en inspirerend.  Vermits het inmiddels meer een verwachting is geworden en me dit ook expliciet gevraagd werd, zal ik niet gauw ophouden met het schrijven van reisverslagen.  Laat ons hopen dat er nog veel reizen volgen.  Misschien moet ik ooit eens overwegen om ze te bundelen?  Why not.

Wat deze reis betreft:

Cambodja is ons enorm mee gevallen. Het leunt qua sfeer en eetgewoonten meer aan bij Thailand, waar we reeds in 2016 ons hart aan verloren.  We kunnen bijna met zekerheid zeggen dat we nog eens zullen terugkeren, al hadden we vorig jaar met Viëtnam dit gevoel ietwat minder.  Het zuidwesten van Thailand is op gebied van natuur gewoonweg fenomenaal, dat hebben jullie wellicht gemerkt aan de vele foto’s.  Het eten en de hotels zijn er iets duurder, maar nog steeds zeer betaalbaar tot goedkoop.  Samengevat zouden we dus kunnen stellen dat we door Cambodja te combineren met de Thaise hoofdstad en later ook de stranden en de jungle van Koh Lanta, een perfecte balans gevonden hebben tussen cultuur, geschiedenis, citytrip, natuur, zon, zee en strand.  Ik zou niet zeggen dat we helemaal uitgerust thuis gekomen zijn, maar dat is nooit écht het opzet.  We zijn wél enorm verrijkt en hebben het hoofd toch een beetje leeg gemaakt. Dat ook ons darmstelsel op een abnormale manier en soms meerdere keren op een dag werd ‘leeg gemaakt’ nemen we er graag bij.

Jordy en Kirsten waren aangenaam gezelschap en hebben kunnen meemaken dat Azië heel wat te bieden heeft.  Ze zullen dus wel een 2e keer nadenken als ze samen nog eens een vakantie plannen.  Indien ze nog zouden twijfelen tussen een verlof met (meestal) beperkte inhoud aan één of andere Spaanse Costa of toch het verre Azië met al haar rijkdommen, hopen we dat we hen op de goeie weg hebben gezet.  We gaan het zien.

Terwijl de paaseieren bij de bakker liggen te blinken en ik de eerste koffie door onze “Miele” hoor pruttelen, komt de zon heel voorzichtig piepen en kondigt ze zeer bescheiden de lente  aan.  Of toch, dat is wat ik wil geloven.  Onze vespa’s staan immers ongeduldig te wachten op een eerste trip.  De eerste was hangt al te drogen, de rugzakken liggen uit rusten in de kelder.  Het is woensdag, 9u en ik geniet nog van welgeteld 1 vakantiedag.  Zoals beloofd rond ik dit laatste verslag af met een kleine opsomming:

- vertrek 15 maart, terug 9 april.

- 24 dagen effectief in Azië : Cambodja en Thailand.

- 3 internationale vluchten, 3 binnenlandse vluchten (airmiles ?), talloze tuk-tuks, taxi’s, minivans, reisbussen, scooters en laadbakken van jeeps, soms met gevaar voor eigen leven.

Wat onze slaapplekken betreft.... 9 hotels:

- Siem Reap (Cambodja):     * Silk D’Angkor Boutique Hotel (3n) : middelmatig maar OK

* Grand Elysee La Residence (1n)  : zeer goed

- Battambang (Cambodja):  *Molopor Villa (2n) : goed

- Phnom Penh (Cambodja): *HM Grand Central Hotel (3n) : zeer goed

- Kep (Cambodja):                  *Saravoan- Kep Hotel (1n) - “gaan lopen” NIET BOEKEN!`

*Kep Bay Hotel & resort (2n) : goed

- Bangkok (Thailand):            *Mövenpick Hotel Sukhumvit 15 (4n) : zeer goed

- Koh Lanta (Thailand):         *Moonlight Exotic Bay Resort (3n) : zeer goed

*Rawi Warin Resort (4n) : super goed,beter kan bijna niet!

Veel groeten en tot gauw!

Sabrina, Kirsten, Jordy en uw nederige verslaggever, JB.

X

1. Bart:
    10 april 2019
    Bedankt voor de prachtige verhalen en foto's. Was een plezier om te lezen. Er is een Herman brusselmans aan jou verloren gegaan. Welkom thuis en veel werkplezier vanaf morgen 🙂
  2. Anit Bogaerts:
    Janbart en Sabrina,
    Ik heb genoten van jullie verslagen.
    Nu met goede moed weer back to reality en op naar jullie volgende avonturen!
    Anit
  3. Inge:
    10 april 2019
    Uitkijken naar de volgende verlof en wij naar a verhalen.
  4. Tinne Soomers:
    11 april 2019
    Het was een plezier om de verhalen te kunnen lezen ook al waren de omstandigheden voor jullie niet altijd even vrolijk, blijf reizen en schrijven. Tot gauw...
  5. Pascale:
    12 april 2019
    Toch een klein beetje jaloers.... Prachtige reisverslagen en foto's idem dito !
    Dat jullie nog veel mogen reizen ;-)