DAG 1 - het vertrek

18 januari 2023 - Boom, België

Beste vrienden, familie en abonnees van deze alom geprezen reisblog,

het is weer zover!

Sabrina en ik gaan weer op reis!

Het zal jullie wellicht niet verbazen dat de naald van ons reiskompas naar het Oosten wijst. Niettegenstaande ik me mijn bijna-doodervaring met de Mexicaanse 'crocodillo'  nog levendig herinner (zie verslag dag 23 - Mexico 2022), is het ook bijna één jaar geleden dat we nog eens langer dan een week met vakantie zijn kunnen gaan.  We zijn allebei moe gewerkt en we hebben het de laatste weken veel te koud of te nat, enfin, we moeten er even tussenuit, zoveel is duidelijk.  We zijn ook van oordeel dat de Aziaten genoeg gestraft zijn geweest voor de mondiale besmetting waarmee ze ons geambeteerd hebben en net zoals in 2018 zullen we een maand lang met de rugzak rondtrekken in Thailand en Viëtnam.  Beide landen zijn zo immens groot dat we, op enkele uitzonderingen na, alleen maar plaatsen zullen aandoen waar we voorheen nog nooit zijn geweest.  Dus het wordt sowieso een avontuur, waarbij ik de tip van de sluier netjes laat liggen waar hij ligt, want als ik hier nu al zou schrijven wat er allemaal gaat gebeuren kunnen we evengoed thuis blijven en we zijn nog niet eens vertrokken.  Ik dwaal af.  Het is zo zeker als een pass van Messi dat we vanavond omstreeks 22u40 met QATAR Airways koers zetten naar Bangkok.  Via een tussenstop in de zandbak van Doha zullen we morgenavond omstreeks 18u30 landen en even later inchecken in Hotel Mövenpick waar ik hopelijk mijn eerste Singha biertje zal kunnen drinken .  Wellicht gevolgd door een  tweede, want van dat vliegen krijgt ne mens dorst.  Momenteel is het daar 27° en lichtbewolkt maar dat zijn 'zorgen' voor later.

De rugzakken staan gereed en wij zijn dat ook.

Deze reisblog zal dus vanaf vandaag weer deel gaan uitmaken van jullie dagelijkse routine.  Want, zoals jullie dat van ons gewend zijn, zullen we ons uiterste best doen om iedereen te vermaken met een beetje beschrijvende, soms lyrische maar vooral niet al té ernstige lectuur, geanimeerd met enkele foto's of een videootje hier en daar.  Vanzelfsprekend zullen de vele details meestal geschiedkundig correct zijn, daar kan je een encyclopedie naast leggen, wat had je gedacht.

Bedankt alvast voor de moeite en veel leesplezier!