Dag 5: busreis Chiang Mai -> Chiang Rai

29 januari 2020 - Chiang Rai, Thailand

Dag iedereen,

deze nacht hebben we verschrikkelijk slecht geslapen. Niet omdat er - zoals bijna elke voorbije nacht - wat teveel lawaai op de gang was.   Nee hoor,  deze keer lag de fout bij onszelf.  Zowel Sabrina als ik waren immers vergeten om de WIFI af te zetten. ......

Bedankt vrienden, voor alle lieve reacties na mijn eerste TV verschijning (het zal trouwens niet de laatste zijn....)   Maar moest dat nu echt om 3 uur ‘s nachts???  Ach, niet getreurd...dat zal de zware tol van de roem zijn zeker ???? :))))))).   ;)

Ik vermoed dat de quote:  ‘ Go’dan nor huis’ me nog wel even zal achtervolgen, maar ook dat  gaat wel weer voorbij....

Tja, wat mij betreft staat deze aflevering van ‘Politie 24/7’ volledig in het teken van het Chinese jaar van de Rat en jullie weten waarom ik Rat met een hoofdletter schrijf.

Over naar onze reis.

Na een vroeg ontbijt, afhandeling van de rekening en sleutels van de scooter, worden we omstreeks 9u30 door een GRAB-taxi (variant van Uber) afgezet aan het busstation van Chiang Mai.  We zullen er omstreeks 10u30 overstappen op een eerste klas- VIP - bus richting Chiang Rai.  Dit soort  bussen kenden we al van eerdere reizen!  Een tv scherm voor elke passagier, zoals in een sjiek vliegtuig, een drankje en een koekje aangeleverd door een stewardess, airco en wifi aan boord en dat alles voor de ronde prijs van 11 euro per persoon!!  Hoe die mannen er hier aan uit kunnen dat snapt geen mens, maar daar kunnen ze bij ons nog wel wat van leren.  350 km pure luxe!   Enfin, luxe of niet, de vermoeidheid haalt ons na 10 km in en we vallen dan ook gelijk nen blok in slaap.  Rond 14u30 komen we aan op onze bestemming, we wrijven de prut uit ons ogen, heisen onze rugzakken op onze schouders en nadat we kordaat de vele tuktuk-drivers afwimpelen, gaan we te voet naar ons hotel, wat amper 500 meter verder gelegen is.  We verfrissen ons snel en trekken erop uit.  Al snel merken we dat er in de stad zelf niet veel te zien is, doch dat verbaasde ons niet, want daar waren we op voorbereid.  Je bezoekt Chiang Rai immers voor een aantal zeer speciale tempels, die allemaal buiten het stadsgedeelte gelegen zijn.   Het is hier, of het was hier, ooit de streek van de opium en daar gaan we morgen alles over ontdekken.

We hebben allebei een klein hongerke en we kiezen voor een overheerlijke Tom Yam Kung soep (zeer pikant..) en ontdekken het backpackersgedeelte van de stad, met allemaal leuke bars en restaurantjes en ook de talrijke, bijna onvermijdelijke massagesalons, al dan niet uitgebaat door ladyboys en/of ander op goedkope- prostitueés-lijkende vrouwen.  We  checken nog even uit bij welke touroperator we de dagtocht voor morgen het best kunnen boeken.  Vanavond zullen we Chiang Rai by night ervaren, doch ik verwacht  geen nachtbrakerij want morgenvroeg zullen we op tijd uit de veren moeten!

Tot later!

1. Papa:
    29 januari 2020
    Er is inderdaad niet veel bijzonder te zien in Chiang Rai. Wij hebben indertijd twee keer een boottocht (long tail boat) gemaakt op de Mae Kok rivier, dit met bestemming Karen dorpen. Niet echt een must.