Dag 4: Chiang Mai

29 januari 2020 - Chiang Mai, Thailand

Goeiemorgen,

vandaag ontbijten we weer op het terras, terwijl de zon alle moeite doet om door te breken tussen de bomen rond het zwembad.  Het is zowaar fris en we hebben allebei een truitje aangedaan.  Rond 9u30 zetten we met onze scooter koers naar Lamphun, zo’n kleine 30 kilometer verwijderd van het hotel.    We zullen er de Wat Phra That Hariphunchai bezoeken.  Het betreft één van de voornaamste historische bezienswaardigheden van de stad en de oude tempel werd vernoemd naar de voormalige naam van de plaats; Hariphunchai.  Omdat we ervan uit gingen dat het wel snel warmer zou worden, vertrokken we in T-shirt en korte broek. Een misrekening van formaat!  We bibberen uit ons vel en de kou doet ons bijna overtuigen om een kei lelijke tweedehandse trui te kopen, die wellicht door één of andere Europeaan in een groene container werd gedumpt...  We zetten door en na zo’n klein uurtje tuffen, zien we vanop de “rubbertree-road’, de 46 meter hoge gouden chedi hoog boven alles uitsteken, terwijl de hemel helderblauw kleurt.  De schittering van de mooi afgewerkte portieken is een ware streling voor het oog.  Het tempelcomplex is werkelijk prachtig en we zijn er de enige toeristen zonder spleetogen.  We vallen dus op, al komt dit wellicht ook omdat Sabrina een handdoek gebruikt als plooirok, om zo aan de vestimentaire regels te voldoen.  Even later nemen we dezelfde weg terug.  We tellen aan weerskanten van de baan in totaal meer dan 1000 rubberbomen,die ooit door twee prinsessen werden gepland, zo werd ons verteld.  Ondertussen is het al een stuk warmer geworden en zijn we blij dat de scooterrit ons wat verkoeling bezorgt.

Eénmaal terug in het hotel eten we snel iets aan het zwembad en vallen we even in slaap.  Na een uurtje of zo, beslissen we om de Doi Suthep berg op te rijden en zullen er de gelijknamige tempel (voor de 2e keer) bezoeken.  Zeer drukke bedoening maar alweer de moeite waard, vinden we.  ‘s Avonds eten we in een restaurantje aan de Ping rivier en geraken we in gesprek met de serveerster, die ons met een Kruibeeks accent uitlegt dat ze ooit in België woonde en er ook school liep.  We drinken nog iets op de Night Market en houden het al snel voor bekeken.  De dagen vliegen hier voorbij, alsof het niets is.

Terwijl ik dit verslag afrond, is dag 5 alweer aangebroken.  Rond 10u30 vertrekken we met de bus naar Chiang Rai, nog een stukje noordelijker.  Dit zal voorlopig onze laatste verblijfplaats worden in Thailand, want vanaf 31 januari zitten we normaal gezien in Laos, maar daarover later meer!

1. Geert:
    29 januari 2020
    Ik kijk alvast uit naar het volgende avontuur !
  2. Wendy:
    29 januari 2020
    JB, gisteren 24/7 gezien .. apetrots op u! Veel plezier ginder !!
  3. David Sannen:
    29 januari 2020
    24/7: "goat dan nor hojs he" :-)))))))
  4. Staf:
    Hey JB en Sabrina,
    geniet van jullie verlof, ziet er al prachtig uit !!!!
    Profiteer nog van de laatste rustige weken ;-).
    Gisteren ook genoten van 24/7, mijn hart bloeide :-) waar zijn de tijden.

Laat de reisverslagen maar komen, wij kijken er steeds naar uit.
  5. Janbart Bryssinckx:
    29 januari 2020
    Mss moet ik er T shirts van laten maken

- “”zet die ploat af””
    - ””da gade gij ni bepalen””

En nu, sinds kort, nieuwe editie 2020:

””Goa’ dan nor huis, hé””