Dag 26: Koh Tao

19 februari 2020 - Koh Tao, Thailand

Damn,

ik wou dat ik kon schrijven dat we een zonovergoten dag hebben gehad, maar dat zou een beetje overdreven zijn.  OK, er was al wel wat zon en het is hier steeds zeer warm en tropisch,  maar nu was het vooral de wind die roet in het eten heeft gegooid.

Immers, zowel Shark Bay als Aow Leuk Bay waren gesloten wegens te hoge golven en bijgevolg was er ook geen mogelijkheid tot snorkelen.  Teleurgesteld en gefrustreerd druipen we af....terug naar het hotel. Eens aangekomen lijkt het te beteren en we leggen ons aan ‘t zwembad, totdat nieuwe regendruppels iets te fel worden en ons terug naar onze kamer drijven. Via de “Eén app” zie ik mezelf nog eens passeren in de Politie 24/7 - docu.   Het biedt enige troost, maar meer ook niet.   Na enkele spelletjes ‘pool’ waarbij mijn révanche sinds de laatste keer zeer duidelijk op het bord wordt gezet en het ook iets droger is geworden, rijden we terug naar het strand.  We installeren ons in een zeer toffe lounge bar.  In zo van die zitzakken en dus half liggend zoals een oude Romein, eten we wat en al nippend van een Singha kijken we naar de mensen op Sairee Beach, een beetje de Champ Elysée van Koh Tao.  Ondertussen zijn we terug in het hotel aangekomen voor een douche en hebben ze hierboven ook de kranen terug open gedraaid. Het wordt dus wachten tot het opklaart, om later op de avond iets te gaan eten.

Morgenvroeg zijn we hier weg en nemen we de boot naar Koh Samui, zo’n kleine 9O km verder.  Het weer is daar alvast iets beter, voor zover ik die weerAPP op mijn GSM kan vertrouwen.  Het wordt meteen ons laatste hotel voordat we richting Brussel zullen vliegen.  Ik wil het nog niet meteen over ‘zure frut’ hebben, maar het komt toch dichtbij.  We moeten nog wel even zo’n 1,5 kilo vuile was gaan oppikken, voornamelijk onderbroeken en sokken....  Het is te hopen dat ze die droog hebben gekregen of het zal ‘los in de broek’ worden, zoals mannen dat plegen te zeggen.....