Dag 25: Koh Tao, een dag om snel te vergeten

19 februari 2020 - Koh Tao, Thailand

Hallo iedereen,

REGEN - WIND - en nog eens REGEN.  Daarmee is alles gezegd.

We worden wakker en onze bungalow schudt en beeft.  Buiten is de lucht grijzer dan grijs en hoewel ik deze kleur niet eens zo lelijk vind, is er nu niets moois aan.  De regen komt met bakken uit de lucht, gevolgd door donder en bliksem.  Het is wél warm, maar daar hebben we nu niets aan.  Met een paraplu in de hand gaan we ontbijten.  De paadjes van het resort zijn intussen herschapen in kleine beekjes.  Ook na het ontbijt betert het niet. Er zit niets anders op dan naar terug naar onze kamer te gaan.  Gelukkig is er nog NETFLIX....  We vallen in slaap en rond 13u of zo, is het even terug droog. Snel op de scooter naar het dorp om toch maar even wat afleiding  te zoeken, maar we zijn nog niet goed en wel aangekomen of de hemelsluizen worden weer opengezet.  Amai mijne frak, als ‘t hier regent, dan regent het ook.  Op zee is het zicht beperkt tot 50 meter.  We schuilen en koppelen het aangename aan het nuttige en laten ons gedurende een uur heerlijk masseren. Nadien kuieren we nog wat rond, tussen de regenvlagen door.  We eten iets vroeger dan normaal.  Het is gestopt met regenen net op de moment we de rekening betalen en willen van de gelegenheid gebruik maken om toch ietwat droog in het hotel aan te komen.  Maar zoals dat steeds gaat, begint de zever terug op de moment we het restaurant verlaten.  We twijfelen nog even om zo’n plastieken poncho te kopen, maar uiteindelijk rijden we gewoon door de regen naar boven.  We zijn niet van suiker en eens aangekomen in de kamer wacht er een warme douche. Het slijk  dat van de jungle omlaag stroomt zorgt er wel voor dat de wegen zeer gevaarlijk worden om met een tweewieler te berijden, maar we geraken, weliswaar iets trager, veilig in onze resort.

Terwijl ik dit verslag afrond, zijn we alweer een dag verder.  Buiten doet de zon verwoede pogingen om door te breken.  We gaan het er in elk geval op wagen.  Shark Bay wordt het doel van de dag.  Fingers crossed.

Tot later