Dag 27: Koh Samui

21 februari 2020 - Koh Samui, Thailand

Beste volgers,

deze morgen nemen we weer plaats op het bovendek van de Lomprayah catamaran, die ons in een rotvaart naar Koh Samui zal brengen.  De boot zit weer afgeladen vol en vertrekt uiteindelijk met 20 minuutjes vertraging.  De valiezen moeten op het voordek, maar als je een rugzak hebt, zoals wij, dan mag je die mee naar boven nemen.  Het weer is alvast goed en de zon en de wind zorgen voor een extra laagje bruin.  Na 2 uur varen, zie ik vanop de houten pier al gauw onze chauffeur op de kade staan met een bordje waarop in grote letters ‘Sabrina Deckx’  staat.  Toevallig is dat de naam van mijn reispartner en ik wuif de man enthousiast toe, dat we onderweg zijn.  We nemen plaats in de minivan terwijl het weeral begint te druppelen.  Shit zeg, gelukkig is het maar een buitje. We krijgen van de brave man een drankje en een fris doekje toegestopt om ons te verfrissen en na 10 minuten rijden staan we in de moderne lobby van het The Coast - adults only - Hotel.  Na de gebruikelijke formaliteiten, wordt er ons gevraagd of we iets willen drinken?  Ja, natuurlijk!  Fruitsap of prosecco ? Ja zeg, is de Paus katholiek?   Enige minuten later worden we met het glazen fluitje in de hand in stijl rondgeleid in het moderne, eerder minimalistische maar vooral zeer stijlvolle hotel.  Onze ruime kamer heeft een prachtig zicht op de palmbomen van de tuin én op de zee. We hebben ook een terras.  Mooi zo.

Nadat we wat zaken uitgepakt hebben, leggen we ons het strand op zo’n grote ‘Fatboy” en onder het geruis van de zee, val ik zeer snel in slaap.  Ik weet niet hoe lang ik er gelegen heb, maar volgens Sabrina was mijn geronk duidelijk hoorbaar.  Het is warm en dan moet je veel drinken.  Bovendien is het happy hour aan ‘t zwembad en daar maken we dan ook gebruik van.  Twee Apérol Spritz voor de prijs van één, terwijl we met ons voetjes in ‘t water zitten aan zo’n typische poolbar. Het leven kan schoon zijn.  Na een zwemmeke in de infinity pool laten we ons opdrogen en zullen later op de dag nog een lange wandeling doen over het strand, waar we getuige zijn van een huwelijksceremonie.  We maken meteen de bedenking  dat dit voor ons ook weeral 10 jaar geleden is....  Time flies when you’re havin’ fun....Ik heb het even opgezocht, 10 jaar dat noemen ze ‘een ‘tinnen huwelijk’.  Tin staat voor een stevig element.  Als ‘t op ‘t internet staat.......

Even terug focussen op de reis.

Het dorpje Mae Nam is op een boogscheut van het hotel gelegen.  We regelen een scooter voor twee dagen, terwijl we wat kuieren op de zeer gezellige avondmarkt.  We sluiten de avond af met een romantisch diner op het strand van Mae Nam.  De barracuda smaakte heerlijk en voldaan keren we terug naar ons hotel.

Morgen zullen we naar Coral Cove en Silver beach rijden in de hoop toch wat te snorkelen want dat is op Koh Tao, buiten 1 dag, niet echt meer gelukt.

Tot later!

1. Wendy:
    21 februari 2020
    Tijd voor een spetterend jubileum feestje denk ik dan JB !!
  2. Inge:
    Genieten
  3. Geert:
    21 februari 2020
    Adults only hotels, zo mogen ze van mij allemaal zijn.
  4. Maaikie:
    21 februari 2020
    Congrats daar hè. Geniet ervan ziet er weeral mooi uit 🥰
  5. Frie Soomers:
    21 februari 2020
    Hopelijk kunnen jullie nu de zon vasthouden . Dit zou mooi zijn om jullie reis af te ronden . Wij hebben reeds zes weken zon met temperaturen rond 25 tot 27 graden . Ons hotel is ook ‘Adults only ‘, kamer met zicht op zee , zwembad met bar op het dak en fitness waar we elke dag een half uurtje gebruik van maken . De beklimming van de Teide ( 3.718 m) , waarvan het laatste deel met de kabelbaan is heel bijzonder . Tot hiertoe hebben jullie mooie , leuke en spannende momenten beleefd . De verhalen zijn prachtig geschreven , Janbart ! Nu nog een heerlijk ‘ happy end ‘ ! Tot later nieuws , Xjes mama
  6. Janbart Bryssinckx:
    21 februari 2020
    Massages met ‘Happy End’ zijn onbetaalbaar en bovendien niet bevorderlijk voor ons ‘Tinnen’ huwelijk