Dag 24: Koh Tao

17 februari 2020 - Koh Tao, Thailand

Dag beste vrienden,

de dagen vliegen hier voorbij.  Het verslag van dag 23 is nog maar net verteerd en dag 24 loopt al bijna op zijn einde.

Deze morgen worden de gordijnen opzij getrokken en lacht de blauwe lucht en de zee ons toe.  Het is echt onbeschrijfelijk mooi.  Ik open de deuren van het houten terras en zet me op een ligstoel.  Op de kamer staat immers zo’n koffiemachientje:  Nespresso, What Else!  Net zoals George Clooney dat zou doen, zet ik om 9u mijn lippen tegen een heerlijk kopje koffie. Mijn Lara Croft doet hetzelfde.   Rondom ons horen we alleen het gekwetter van vogeltjes terwijl de zon al aardig haar best doet om den boel In lichterlaaie zetten.  Er zijn slechtere manieren om wakker te worden.  Het wordt weer een warm dagje, denken we.  Na het ontbijt, springen we op onze scooter en gaan eerst wat snorkelgerief kopen.  Het aanbod is hier immens, dus de prijzen vallen best mee.  Ik hoop alleen om het allemaal nog in de rugzak te krijgen.  Je kan deze dingen ook huren, maar met die corona en zo, steek ik liever nen ‘tuub’ in mijne mond, waarvan ik enigszins zeker kan zijn dat er niemand anders zijn tong In geroerd heeft.  Nadat we het nodige gevonden hebben, zetten we koers naar de Aow Leuk Bay.  Zoals de naam al doet vermoeden is dit een zeer leuk baaike, gekend voor zijn koraalrif, ideaal om te snorkelen.  Zoals op alle stranden, moet je steeds 100 Baht (zo’n 3 euro) betalen, maar hiervoor krijg je dan wel een drankje naar keuze en een ligbed voor een hele dag.   Niet slecht.  We twijfelen niet en kiezen de mooiste plek uit.  We spotten twee zeteltjes onder een rieten parasol, links en rechts overhangende palmbomen.  Dat worden de onze!  Net nadat we geïnstalleerd zijn, legt een een jonge hond zich naast ons.  Hij kijkt ons aan met een blik alsof hij wil zeggen, ga maar zwemmen mannekes, ik let wel op jullie spullen...Het is lekker rustig en buiten ons zijn er nog zo’n 30 andere personen op ‘t strand. Chille sfeer, geen harde muziek, iedereen praat op fluistertoon en er is ook een leuk restaurantje met een adembenemend zicht.  De prijzen liggen er iets hoger, maar voor zo’n 16 euro hebben we er een zeer lekker gegeten.  Sabrina waagt zich voor de eerste keer alleen in de zee en ook het snorkelen gaat haar goed af.  Voor wie haar kent, weet dat ze niet zo’n waterrat is en dan druk ik me nog beleefd uit.  Maar ik moet toegeven, ze heeft het goed gedaan, zelfs zo goed dat we morgen ook voor haar een bril en snorkel zullen kopen.  Er zwemmen hier ook zwartpuntrifhaaien rond, het woord alleen al levert bij Scrabble een massa punten op, maar los daarvan zijn het ook zeer knappe beesten, maar zeer schuw, dus voorlopig hebben we er nog geen kunnen zien....

Terwijl we liggen te chillen, gaat mijn GSM...of ze me mogen storen voor een kort vraagske?  Ik ben blij da’k af en toe toch nog eens aan mijne dienst mag denken....dus no problem.  It’s nice to be needed.     ;)

Momenteel zitten we op het terras van onze kamer en gaat de zon zachtjes onder.  We zullen vanavond iets eten in een zeer lekker, eenvoudig én goedkoop Thais restaurant.  Hetzelfde als gisteren trouwens.  Voor amper 18 euro, hebben we daar een volledige diner, inclusief dranken gekregen. De gerechten zijn ‘comme il faut en wij kunnen het weten....  Tot hiertoe, rekenen we dit bij één van de betere restaurants die we mochten ervaren tijdens deze vakantie.  Later zullen we misschien nog naar een strandbar gaan, want daar waren we gisteren echt niet meer toe in staat.  We zijn allebei ook weeral moe en we weten niet echt van wat, kennen jullie dat gevoel?  Zalig hé...Enfin, we genieten ervan zolang het duurt....