Dag 22: laatste dag in Bangkok

15 februari 2020 - Bangkok, Thailand

Hallo iedereen,

Gisterenavond sloten we af in de skybar van het Mariott Hotel, niet ver van hier.  De rit naar The Mariott doen we per tuk-tuk.  Niet zo verstandig want het verkeer zit potdicht op een vrijdagavond.   We ademen dus 20 minuten koolstofmonoxide in en met een lichte loodvergiftiging arriveren we In de bar.  Het is zowat de enige bar, waar er geen strenge vestimentaire regels zijn.  Het concept is in feite vrijwel altijd hetzelfde: veel “m’as tu vu”-toestanden, dure cocktails en boem-boem muziek.  Een prachtig zicht, dat wel.  Dat is dus goed voor efkes, maar ‘t mag niet té lang duren.  De terugrit doen we met de skytrain.  Iets goedkoper en vooral een beetje gezonder voor onze longen.

Deze morgen ontbijten we in de lounge, waar het er uiteraard veel rustiger aan toe gaat.  ...

Vooraleer ik dit verslag verderzet, neem ik even de tijd om al onze volgers oprecht te bedanken voor hun leuke comments.  Het voelt voor ons alsof jullie er allemaal een beetje bij zijn en we zijn ervan overtuigd dat dit gevoel wederzijds is. We zijn stilaan aangekomen aan de laatste fase van onze vakantie, waarbij zon, witte stranden, koraalrif en palmbomen een centrale rol zullen krijgen.   Terwijl ik deze woorden neer’pen’, lig ik weeral met mijn luie krent aan het zwembad.  Sabrina heeft me uit de kamer gezet  want ze wou de rugzakken in haar eentje inpakken.  Ik heb niet de minste moeite gedaan om tegen te stribbelen.  Als ze gelijk heeft, heeft ze gelijk, wat is me dat nu.   We moeten de kamer tegen 13u verlaten (het is nu 10u30), maar we kunnen nog heel de middag genieten van de ‘benefits van het hotel’, zoals ze dat hier plegen te noemen.  Rond 17u zitten we in een taxi richting treinstation Hua Lamphong en dan wacht de nachttrein naar het Zuiden, tussenstop in Sura Thani - met de bus naar de boot, met de boot naar Koh Tao, een paradijselijk eiland in de Golf van Thailand.  Het wordt ook wel het schildpaddeneiland genoemd.  On verra.

Over de nachttrein, nu reeds een woordje uitleg.  Vermits de trein volboekt is en we vrij laat beslist hebben wat onze volgende bestemming zou zijn, laat staan hoe we er zouden geraken, was het niet meer mogelijk om twee bedjes naast of boven mekaar te verkrijgen.  Ook de eerste klasse coupés waren allemaal volzet.  We zullen dus in 2e klasse reizen, wat op zich meer dan OK is, maar het wil wel zeggen dat je dus met andere mensen in één en dezelfde wagon zit én slaapt, nadat ze de zitbanken tot bedjes omgebouwd hebben.  Je ligt dan in zo’n slaapvak, enkel een gordijn scheidt je van de centrale gang. Sabrina ligt weliswaar in dezelfde wagon, maar daarmee is alles gezegd.  Hoe dit allemaal gaat verlopen, hoe ver we van elkaar zullen liggen, welke stinkers er nog in de wagon zullen vertoeven,  enfin,....jullie zullen het - in uitgesteld relais weliswaar - vernemen want op zo’n trein verwacht ik niet meteen WIFI.

Tenzij er zich deze middag nog iets spannends voordoet, een reanimatie aan ‘t zwembad bijvoorbeeld, laat ik het voorlopig hierbij.

Vele warme groetjes, tot later en geniet van het weekend!

1. Ariane:
    15 februari 2020
    Bennekik curieuse zé.....
  2. Inge:
    15 februari 2020
    hopelijk een rustig nachtje...
  3. Tinne Soomers:
    16 februari 2020
    Enorm boeiend om jullie avonturen te lezen. Goed en heel 'plastisch'geschreven, zo beleven we alles mee alsof we er bij zijn. Succes op de slaaptrein!