Dag 7 - Sukhothai

12 januari 2024 - Sukhothai, Thailand

Goeieavond iedereen,

dit was weer een mooie dag.  We ontbijten vrij laat, wat zoveel wil zeggen als 08u30…. Vlak nadien stappen we de fiets op en rijden richting het Historical Park van Sukhothai.  Tja, ik kan dit park zeer eenvoudig in één woord samenvatten: KNAP!  Maak daar twee woorden van: BANGELIJK KNAP! Bovendien een must-see als je in Sukhothai bent.  Hoewel we er in 2016 al geweest waren, moet ik toegeven dat er toch wat mist was ontstaan in mijn geheugen en ik me niet alles meer kon herinneren.  Het moet zijn dat ik wat ouder word.    Check daarom zeker de link en misschien ook de foto’s en video’s die we er hebben gemaakt.  Ik wil jullie immers niet vervelen met een opsomming van alle namen van de oude tempels (het zijn er 26) die we in dit UNESCO werelderfgoed hebben mogen bewonderen.   Thaise kinderen op schooluitstap zijn eveneens van de partij en begroeten ons steevast met de gevleugelde woorden: ‘Hello, where are you from?’

Het loont dus de moeite om er een halve dag aan te spenderen hetgeen we ook zeer graag gedaan hebben.   Rond 14u neemt de hitte de bovenhand en keren we terug om een plons in het zwembad te maken. Sabrina leest een boek en ik val, zoals gewoonlijk in slaap.  Rond 16u komen er wat wolken opzetten, wat een ideaal moment is om mijn loopsloefen aan te trekken.  Samen met Sabrina haspelen we 9 km af rond de tempels van Sukhothai  Ik met de benenwagen, zij met de fiets.  We rusten nog even uit aan het zwembad, doen nog een apérooke aan onze bungalow en eten weer zeer lekker in hetzelfde restaurant van gisteren, zoals gezegd op wandelafstand van het hotel.  Ik drink er overigens mijn eerste pintje, sinds juli 2023 en ik moet zeggen dat het me smaakte.  Als dat maar goed blijft komen.

Morgen staat er een fietstocht op het programma en zullen we dag afsluiten in het Historical Park.  Op zaterdagen is dat geopend tot 21u00 en dan zijn alle tempels ook mooi verlicht.

Tot morgen!

1. Primus: