Dag 30 - Bangkok

5 februari 2024 - Bangkok, Thailand

Beste volgers,

Goeiemorgen!

Na het ontbijtbuffet, waar men werkelijk aan alles heeft gedacht, jagen we nog even een tandenborstel door onze mond en niet veel later zitten we in een skytrain richting de Sathorn Pier.  Aldaar stappen we over op een publieke watertaxi om aan de Si Phraya Pier weer af te stappen.  We zijn dan op wandelafstand van het River City Center, bekend om zijn antiek en Aziatische kunst. Het shoppingcenter, 4 etages hoog, bestaat uit tientallen zeer fraaie antiekwinkels, waar je zeer mooie voorwerpen, beelden, beetleboxen enzovoort kan kopen, maar jammer genoeg aan exuberant hoge prijzen.  We willen wel wat geld spenderen, maar er zijn grenzen.  Niettegenstaande is het wél de moeite waard om er eens naartoe te gaan en ik kom zeker nog terug als ik de lotto heb gewonnen of ergens een achtergelaten envelop vind met een smak geld in.  Een portefeuille, daarentegen, die zou ik naar het dichtstbijzijnde politiekantoor brengen.  Soit.

In het iets verder gelegen Oriëntal Plaza, eveneens bekend voor Aziatische souvenirs en antiek, druipen we nog sneller af.  Het gebouw blijkt totaal verlaten en de zandzakken voor de inkomdeuren doen vermoeden dat hier niet snel verandering in zal komen.  Het is inmiddels al na het middaguur en het is werkelijk te warm om nog een stap te zetten, laat staan dat we nog naar de Chatuchak markt zouden gaan.  Been there, done that.  Via de applicatie GRAB, laten we een taxi komen die ons even later afzet aan het hotel. We snakken naar water en schaduw.   We komen dus van een kale reis terug, wat het item ‘snuisterijen’ betreft en we zullen nog even geduld moeten oefenen om ons interieur thuis wat te verrijken.  Tenzij we iemand zouden kennen die echt voldoende van zulke spullen heeft, ze dagelijks moet afstoffen en die bij wijze van genereuze daad zou zeggen, allez, kom, ‘t is goed, zet dat of dat maar in jullie living.  Maar ja,  vind maar eens zo iemand. Niet gemakkelijk.

We genieten van het zwembad waar het al behoorlijk druk is.  Deze keer valt het ons op dat er enorm veel Japanners in het hotel zitten.  Zou dat komen door de speciale WC’s in dit etablissement?  Ik weet het niet en ik besluit ook om het niet te vragen.

We eten ‘‘s avonds zeer lekker Italiaans. Het moet niet altijd rijst zijn, da’s waar he?  Het restaurant heeft de niet zo originele naam Sole Mio en is gelegen in de Nihonmura Mall, aan Sukhumvit 55, niet al te ver van ons hotel.  We zijn er in 2016 een eerste keer geweest en vorig jaar ook nog.  De negroni en apérol spritz worden ‘come-il-faut’ gemaakt en bij de voortreffelijke verse pasta met balletjes in tomatensaus en toppizza wordt een goede fles Montepulciano gedronken.  De trattoria wordt uitgebaat door Domenico, een rasechte Italiaan.  De man spreekt ook wat Frans en na het diner hebben we een leuk gesprek over Antwerpen, waar hij al een paar keer geweest is en ….vespa’s.    De man toont duidelijk zijn appreciatie voor het feit dat we voor de derde maal terugkomen en biedt ons een dégustief aan. Een tweede degustief en espresso alsook een glas wijn staan niet op de rekening…..

Grazie e buona notte a tutti!

1. Papa:
    5 februari 2024
    Het is met plezier dat ik al mijn Aziatische objecten afstof, zij het niet dagelijks. Na 60 reizen in Azië staat en ligt er inderdaad heel wat in mijn stulpje. Nog even geduld.
  2. Eric:
    5 februari 2024
    Voor jullie in het vliegtuig stappen om naar België terug te keren niet vergeten luid enkele spottende grappen over het koningshuis aldaar te maken. De Thaise bevolking heeft daar een speciaal gevoel voor humor over !

Jouw reactie