Dag 6 - Sai Yok naar Sukhothai

11 januari 2024 - Sukhothai, Thailand

Halo iedereen,

Deze ochtend zijn we al vroeg uit de veren.  Sabrina en ik hebben immers een full body massage geboekt…..om 8 uur!. Zot zijn doet geen zeer. Een uurtje later, volledig ingeolied (enfin, op één klein deeltje na dan..) glijden we naar het ontbijtbuffet.  Het is lekker rustig en we hebben een tafeltje in de zon. We genieten van de laatste momenten in dit aards paradijs.  Om 11u30 varen we terug naar de Pier, waar een persoonlijke chauffeur ons staat op te wachten.  As we speak zitten we in de jeep van Mister Max.  We hebben zo’n kleine 500 km te overbruggen en volgens Mr Max gaat dat zo’n 7 uur in beslag nemen.  Ik check nog even of er een volwaardige motor in de jeep zit, maar dat blijkt wel het geval. On verra.  Dag 6 zal dus geboekstaafd staan als een transferdag. Het is niet anders.  We zijn nog bijlange niet in de helft van een nu reeds onvergetelijke reis, dus no worries, zulke dagen horen er nu éénmaal bij. We passeren langs de Wat Muang Monestary waar een immens Boeddhabeeld staat van wel 92 meter hoog en 63 meter breed.   Het beeld heeft de naam, hou u vast aan de takken van de bomen: Mahaminh Sakayamunee Visejchaicharn, Phra Buddha Maha Nawamin, maar ik houd het op Grote Boeddha.  Laat ons de zaken niet té ingewikkeld maken.  Het is het 9e grootste standbeeld ter wereld en ze hebben er 18 jaar over gedaan om het te bouwen.  Omstreeks 19u00 arriveren we in Sawasdee Sukhothai Resort.  We kennen dit klein resortje nog van in 2016. We krijgen bungalow 9 en betalen er 45 euro per nacht voor.  Voor dat geld kan je moeilijk onder een brug gaan liggen.  Nadat we onze rugzakken in de hoek hebben gedropt, gaan we nog snel iets eten in een nieuw restaurantje op wandelafstand (Chorphaka Sukhothai) . Zeer gezellig, zeer goed gegeten voor weinig geld. Zo hebben we ‘t graag.  Morgen komen we ongetwijfeld terug.  Terwijl Sabrina zich opfrist, zit ik buiten op de patio van onze bungalow en rond ik dit, eerder korter, verslagje af terwijl ik behoedzaam aan een whiskey nip.  In de tuin spelen de kikkers een avondvoorstelling. Slaapwel.