Dag 20 - Khao Sok, de jungle, part 2

26 januari 2024 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Beste vrienden,

De gibbons maken ons rond 8u wakker met een heerlijk fluitconcert .. De hemel kleurt donkerblauw en er staat een zacht briesje.  Mowgli is  al lang bezig met het kampvuur waarop hij water kookt en bamboecake maakt.  Vanuit mijn klamboe zie ik dat hij boterhammen roostert tegen het vuur.  De toasts zullen niet veel later belegd worden met confituur en honing.  Ook vers gekookte eitjes worden op fenomenale wijze uit de bamboekokers getoverd.  Het is toch werkelijk een wonder wat die mannen allemaal met bamboe kunnen.  Het uitgebreid ontbijt wordt afgesloten met verse ananas, zowat de klassieke afsluiter van elke maaltijd in Thailand.  Even later breken we ons kampement op en zetten we koers naar de entréé van het National Park, dat we iets minder dan 2u later zullen bereiken.  Rond 11u30 staan we terug in ‘Our Jungle Camp’ waar we onze grote rugzakken recupereren.  Een jeep zal ons afzetten aan  onze volgende slaapplek, nadat we afscheid hebben genomen van Bird, aka Mowgli.  Een voortreffelijke gids.  We belonen hem met een vette fooi, want dat heeft hij meer dan verdiend.

In ons volgend resort nemen we de  tijd om onze natte kleren in de zon te leggen om te vermijden dat er weldra champignons op staan en gaan we even aan het zwembad liggen.  Om 15u worden we alweer opgepikt en kruipen we achter in de bak van een jeep. Ditmaal zullen we een afvaart doen van één of andere rivier, waarvan ik de naam ben vergeten te vragen.  Een kwartier later springen we uit de jeep en nemen we plaats op een bamboeraft.  Buiten ons zijn er geen andere toeristen.  De natuur, de bergen…de stilte ook.  Het is allemaal overweldigend mooi, al staat het water in deze periode van het jaar zeer laag.  Terwijl we  door een Thaise meneer vooruit geduwd worden met een lange bamboestok, zien we aan de kant van de rivier reuzehagedissen voorbij zwemmen en de meest kleurrijke vogels voorbij vliegen. Het krijsend geluid hoog in de wolken verraadt een arend die even komt piepen.  De krijtrotsen maken het beeld compleet.Onderweg wordt nog even gestopt voor een lokale koffie.  Onze bootsman is zo fier als een Duits geweer als hij vertelt dat hij de koffie zelf teelt en we zijn brouwsel niet in een klassieke winkel kunnen kopen.  We weten echter niet of we hier nu blij of bezorgd om hoeven te zijn.  We proeven met enig voorbehoud, gelet op ons zwak darmstelsel, hetgeen zoveel wil zeggen als dat we bij elke slok een klein weesgegroetje bidden opdat we geen instante diarree zouden krijgen,  wat vrij ambetant is als je op zo’n bamboeraft zit midden op een rivier, waarvan ik de naam ben vergeten te vragen.  Enfin, na dikke twee uur later zit de vaartrip erop en  zitten we, voorlopig zonder buikkrampen, alweer terug in dezelfde jeep.   In ons hotel brengen we wat orde in onze rugzakken.  We drinken een GT met zicht op de bergen en eten een lekkere pizza in het dorp.  De avond wordt afgesloten met een spelletje biljart, waarbij ik het onderspit delf.  Ik wijt het aan vermoeidheid.  Sabrina denkt er anders over.Ik heb nog genoeg tijd om revanche te nemen.  Morgenvroeg zijn we hier weg en zullen we met een minivan richting Krabi rijden waar we een portie zon, zee en strand hebben besteld.

Met die gedachte laten we jullie. Veel plezier bij het bekijken van de vele  foto’s en video’s!!!

Tot later!

1. Sven:
    26 januari 2024
    Zeker nog genieten komende week
    Ik vertrek morgenvroeg naar Oostenrijk
  2. Djeepee:
    26 januari 2024
    Wat een ongelofelijke, fantastische verhalen en belevenissen dat jullie daar meemaken… prachtige foto’s, filmpjes we kijken er elke dag naar uit om jullie verhalen te volgen..geniet nog met volle teugen.

Jouw reactie