Dag 2 - Cancun naar Isla Holbox

15 februari 2022 - Cancún, Mexico

Happy Valentinesday!!!!

gisterenavond zeer lekker gegeten in El Habichuella.  Het restaurant werd ons aangeraden door de funny hoteleigenares en ze had gelijk.  In een prachtige tuin genoten we van overheerlijke ceviches en fajitas.  De service was uitstekend en al bij al hebben we niet veel betaald (37 euro, drank incl).   We waren wel zeer moe, té moe om nog zoveel te eten, of zou dat nu echt  aan de vele cocktails liggen?  Mojito, margarita… ze zijn allemaal even lekker en ze gingen binnen zoals een limonade op een zomerse namiddag in het park.  We strompelen naar ons hotelletje en  even later doe ik nog een dappere poging om een film te zien op den I Pad maar ik geraak niet verder dan de aan/uit knop.  We vallen gelijk een blok in slaap.

Deze morgen worden we gewekt door papegaaigeluiden en even later zien we ze ook in hun felgroene en oranje kleuren over het zwembad cirkelen.  Op het gezellig terras worden we voorzien van een heerlijk en uitgebreid ontbijt en omstreeks 09u30 zetten we koers richting busstation voor een 3uur durende bustrip richting Chiquila. Na 20’ varen zullen we op Isla Holbox voet aan wal zetten, maar ik heb het gevoel dat ik dat eerder al geschreven heb.  Tja, zo’n beetje in herhaling vallen, daar durf ik wel eens last van hebben en ik ben nog maar 48 jaar oud.   Wat gaat het leven soms snel.

Na 3u met de bus en nog eens 20’ met de boot  zetten we zowaar voet aan wal op Isla Holbox.  Ondertussen heb ik dat wel duidelijk gemaakt.  De pelikanen en reigers vliegen hier rond alsof ze dat al heel hun leven gedaan hebben. Holbox heeft geen verharde wegen, golfkarretjes doen dienst als taxi en verder ademt de plek één en al rust uit.  Een stevige zeebries heeft ervoor gezorgd dat de grijze lucht verdreven is en plaats heeft gemaakt voor een helderblauwe hemel.  Ons hotel (The Spirit) ligt vlak aan het hagelwitte strand.    We dienden de manager er wel even op te wijzen dat ze de échte witte lakens vergeten waren, maar dat euvel loste zich vanzelf op….. Even later maken we een wandeling over het strand en drinken wat in één van de vele beachbars.  De sfeer is vrij relax en de omgeving is adembenemend mooi.  Vanavond zoeken we ons een leuke restaurantje uit en morgen huren we misschien wel een fiets om het eiland verder te ontdekken.