Dag 8 - Chiang Mai

16 december 2016 - Chiang Mai, Thailand

Na 6 uur in de bus te hebben vertoefd komen we aan in Chiang Mai.  We merken meteen hoe druk het hier is. In de meeste straten kom je steeds dezelfde zaken    tegen : guesthouses, massagesalons, eetgelegenheden en touroperators die eigenlijk allemaal dezelfde activiteiten verkopen.  Gelukkig zijn er in het oude stadsgedeelte, waar ons hotel gevestigd is, ook nog een aantal mooie tempels.  In de namiddag bezoeken we er enkele, zoals de Wat Phra Singh, Wat Chedi Luang, Wat Phan Waen.  ( Er zijn zo'n 350 tempels in Chiang Mai). Ons hotel valt wat tegen.  We zijn uiteraard ons super rustig resort gewoon. HIer is het wat grootser, wat drukker, onpersoonlijker ook....enfin, we moeten ons even aanpassen.  Het was weer een zeer grijze dag, wel zeer warm, maar af en toe zelfs wat regen........                                                               Morgen hebben we een prive gids geboekt die ons naar enkele bergstammen zal brengen (Hmong, Ahka, Palong, Lisu en de befaamde 'Longnecks'- Karen people). We zullen er ook lunchen en vermits we zelf onze tijd kunnen indelen hopen we onze gids ook nog te overtuigen om ons te rijden naar de Doi Suthep tempel.  Vanavond gaan we het nachtleven van Chiang Mai even laten voor wat het is, morgen verwacht onze gids ons met lange broek en stapschoenen....                                                          Zondag gaan we naar een olifantenkamp, waar ze oudere olifanten verzorgen maar ons verzekerd hebben dat we er ZEKER niet op zullen rijden.......We zijn benieuwd.  Om af te sluiten een gezondheidsmededeling : Met onze darmflora is alles ok, de rest verzin je er zelf maar bij.   Tot morgen.

1. Christ'l:
    16 december 2016
    Ziet er allemaal super uit!Genieten ennog is genieten
  2. Marielle Dom:
    Beste Sabrina en JB,
    Bedankt voor de fijne verslagen. Geniet samen van deze onvergetelijke, unieke reis. Mooie foto's !
    Veel liefs van ons allemaal.
    Thomas, Marielle, Amber, Freya en Emma. XXXXX
  3. Frie Soomers:
    17 december 2016
    Indrukwekkende tempels! Het nodigt uit om naartoe te gaan... Ben net thuis van concert in Bozar. Heb een leuke avond gehad en jullie hebben veel groeten van Aggie en Vera. Ik veronderstel dat Ariane en Didier ook jullie reisblog kunnen volgen? Veel plezier met de olifanten en alles wat erbij hoort. Veel liefs,mama X
  4. De sjoe:
    17 december 2016
    Hoi sjoekes,geniet nog maar van jullie boeiende en spannende reis want hier trekt het op niks ...en zoals jb zen verhalen kan schrijven ben ik benieuwd op morgen....amuseer jullie nog!xxx van ons allen