Dag 20 - Bangkok (aankomst in 't luxehotel)

27 december 2016 - Bangkok, Thailand

Mannekes, de rit met de nachttrein was super.  We hadden een compartiment voor ons twee en als we opstapten was ons bedje al opgemaakt.  Mooi zo.  Het betrof wel een stapelbed, waarbij ik boven lag en Sabrina beneden.  Dit had uiteraard niets met onze huiselijke hiërarchie te maken, ik zou eerder zeggen, integendeel.  Het bovenste bed is immers wat smaller.  Toch nog even bij mijn Sabrina gelegen en samen nog even een filmke gekeken op den I Pad.  Rond een uur of elf heb ik ze dan ingestopt - een nachtkusje maar geen verhaaltje want 't was al te laat.  Rond 07uur werden we gewekt door mensen op de gang en een uurtje later kwam de steward ons bed terug opbreken.  Rond 08u30 met de taxi naar 't hotel en wat voor één......  Nadat we enkele dagen in basic omstandigheden hebben overnacht en meestal staande of hurkend naar de "grote koer" zijn moeten gaan, zijn we terug in een andere wereld terecht gekomen.  De WC is hier van marmer en ge moogt uw wc papier mee door "sjassen".   We werden zoals ne VIP ontvangen in 't hotel.  Onze kamer is pas tegen 12u klaar maar dat vinden we niet erg.  We genieten van een échte espresso in de lounge en zitten in ne zetel zo groot dat ge erin kunt wonen....   Allez tot later.

Update : ons kamer is MEGA BANGELIJK GRAAF - niettegenstaande de vele complimenten die me te beurt zijn gevallen m.b.t mijn verslagen, weet ik dat dit niet zo mooi  verwoord is, maar 'k kan het niet anders zeggen. Ik hoop dat niemand gaat denken dat ik een fetish voor toiletten heb, maar 't is hier van 't één uiterste in 't ander. Hier hebben we  zo'n amerikaanse WC.  Die kuist , spoelt, droogt alles af wat je maar kan denken....  Nog nooit meegemaakt......Laat uw fantasie de vrije loop.  Denk aan ne whirlpool maar dan om grote en kleine boodschap op te doen.......

Aan ons hotel grenst een shoppingcenter groter dan da winkeltje in Wijnegem.  De skytrain kan ook via het hotel bereikt worden.  Da's voor later.  Vandaag hebben we enkel maar geshopt, zodat ik vanavond is geen stinkende kleren moet aandoen.  Verder staat er op het programma : een zwemmeke doen in de rooftop swimmingpool. So long, misschien tot later