Dag 22 - Bangkok (voorlaatste dag)

29 december 2016 - Bangkok, Thailand

Deze morgen na 't ontbijt besloten we om ons velleke wat rust te gunnen. Met de metro sporen we naar het Lupini Park - de groene long van Bangkok. In deze  stadsoase, dewelke prachtig aangelegd werd,liggen verschillende mooie vijvers en paviljoenen in Thaise en Birmeese stijl.  Er zouden ook goanna's rond zwemmen.Dit zijn hagedissen van 1 meter lang.  Daar zien we natuurlijk naar uit !  Het park is zoals het beschreven wordt, zeer mooi.  Al zeer vlug ontdekken we die beesten.  Het contrast met de dit stukje natuur en de wolkenkrabbers is immens.  Als je dan bedenkt dat we op 1 meter stonden van die vervaarlijk uitziende reptielen en in de verte het gebulder en getoeter van het verkeer horen, dan snap je het plaatje.  Ik tracht me voor te stellen dat er in ons stadspark plotseling zo'n beestje tevoorschijn zou komen.  Ondermeer de fietsende jongetjes met keppeltje zouden zich nogal een 'hoedje schrikken'.

Voor de slechtzienden en halfblinden onder ons hebben we speciaal een stilstaand beeld van den hagedis toegevoegd, zodat we zeker kunnen zijn dat het beestje opgemerkt wordt.  Indien nog niet gevonden : raadpleeg nen opticien.

We maken een wandeling van een 1,5 uur en houden nog een kleine passage in de shoppingmall naast het hotel voor een ijsje. Daarna nog even aan 't zwembad en vanavond gaan we misschien wel voor de laatste keer Thais eten.  Onze rugzakken zijn ondertussen ingepakt (inclusief alle extra aankopen) en we genieten morgen van een late check out (14u).....