Dag 2 - Bangkok-> Kanchanaburi

10 december 2016 - Bangkok, Thailand

Gisterenavond hebben we ons toch nog laten verleiden aan een massage en dat was een hele rare ervaring.  Liggend op een bed op straat, waar half Europa voorbij komt, terwijl er een Thaise vrouw van middelbare leeftijd aan je voeten ligt te wrijven en je kuiten en benen in de meest rare houdingen tracht te wringen.  Als ik hier maar geen blijvende schade van zal overhouden.  Khao San Road hebben we ook nog snel bezocht.  Zeer druk en toeristische. Vergelijkbaar met de Sinksenfoor op ne drukke weekendavond. In de café's worden de cocktails uitgeschonken in emmers en staat de muziek loeihard.  Een bepaalde café heeft een bordje hangen "Here we DON't check ID"", speciaal.....

Heel even zijn we getuige van een straatgevecht tussen enkele zatte Polen en aanwezige Thaise studenten.  Ik weet niet wie er gewonnen heeft en 't kan me ook niet écht schelen..  Verder heb ik er voor de eerste keer wormen en enkele geroosterde kevers gegeten en zelfs ook een reuze sprinkhaan. Lekkerrrr éch lekkerrrr.....Uiteindelijk moe maar voldaan kruipen we in ons bedje.

Om 6uur opgestaan en rond 07u nen taxi genomen naar railwaystation Thon Burri. Aan 't stuur van deze taxi zat Jacky Ickx van Thailand....Ni normaal hoe die gasten rijden..Na 10 minuten koersen, zei hij dat hij niet kon weergeven. Ik moest dus uitstappen om wisselgeld te gaan regelen in een winkeltje.  Zo gezegd zo gedaan en ik denk dan, die zal wel efkes wachten.  Nee, begot, hij was er met mijn Sabrina vandoor.  Daar stond ik dan met mijn wisselgeld, maar vrouw en bagage waren 'gekidnapt'' in een taxi van een firma die ik niet kende en van de chauffeur wist ik enkel dat hij zwart haar had en spleetogen....Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat we Kirsten ooit naar haar voeten hebben gegeven omdat ze in een vreemde taxi was gestapt en een vaste prijs had afgesproken.  ...Gelukkig had ik mijn GSM in mijne zak zitten en kon zo Sabrina localiseren ergens in een straatje achter het station. Ze mankeerde niets en we hadden ook al onze rugzakken nog.  Allez, de trein op naar Kanchanaburi.  Zo'n 3 uur rijden in 3e klasse.  Spotgoedkoop, als je bedenkt dat we aan Jacky Ickx bijna hetzelfde betaalden.  Vanuit de trein zie je de wondermooie natuur op een heel andere manier.  Wat is dit toch een knap land...Gelukkig is het een boemeltrein.  Elke keer als ik dreig in slaap te vallen, stoppen we en stappen er weer andere straatverkoopsters van drank en snacks aan boord.  Vandaag mogen alle Thai gratis met de trein rijden, zo wordt me gezegd. We zitten dicht bijeen, maar hoeven gelukkig niet recht te staan.

Ons hotel maakt deel uit van een klein resortje en geeft zicht op de Kwai river.  Zeer lekker en weer heel goedkoop gegeten.  We vallen in slaap aan 't zwembad en zullen vandaag nog een fietstochtje doen. Vanavond is er een festival om de gebeurtenissen i.v.m The bridge over the River Kwai te herdenken.  Morgen zullen we de Erawan waterfalls bezoeken.

1. Tinne Soomers:
    11 december 2016
    Geweldig, gelukkig dat ge Sabrina terug hebt. Wij lieten ons in Cambodja masseren door blinden, zo'n harde massage!...we dachten ook dat we er bont en blauw, in ne knoop gedraaid gingen uitkomen maar uiteindelijk zat alles toch nog op zijn plaats.
    Jullie dagen zijn druk gevuld, schitterend, goe bezig maar neem voldoende rust, 't Is vakantie hé :-)
    Wij zijn sinds gisterenavond thuis, we waren 39 uur onderweg! Lieve groetjes Tinne en Bavo