Dag 1 - Dé vlucht en eerste dag in Bangkok

9 december 2016 - Bangkok, Thailand

De vlucht in de Boeiing 777 300, is uiteindelijk keigoed meegevallen. Mijn plaats aan het raam was ik al kwijt nog voor ik er wilde gaan zitten.  Het was  weer zeer snel duidelijk wie de broek draagt, thuis;;(...)

Waar, denk je dan...?  Wel, gewoon, in 't midden naast ne meneer van rond de 50, die luistert naar de voornaam Jozef, maar aan zijn gedragingen in 't vliegtuig en zijn opvalllende voorliefde voor 'loveisongs' was mijn conclusie al heel snel gemaakt.  Ik zit naast de zoveelste gelukzoeker die bij ons niet meer aan een lief geraakt en al zijn spaarcenten dan maar in een sok onder zn matras steekt voor de jaarlijkse missie "De Jos wil ook een lief en het mag één met spleetogen zijn"....... Bovendien had "de Jos" nen zenuwtic aan zijn schouders en maakte hij hier zonder reden schokkende bewegingen mee....Allez bon, er zijn erger dingen. We doen  vandaag een boottochtje naar de Wat Arun en de Wat Pho. (Ne Wat is Thais voor tempel)..Laten ons met een TUK TUK doorheen Bangkok vervoeren om de Gouden Mount en de Marble Temple te bezichtigen.  Allemaal adembenemend mooi.  De TUK TUK driver wil ons dan  onderweg even aan een Thaise klerenwinkel afzetten, omdat hij daar, naar eigen zeggen, een benzinevoucher van 5 liter voor krijgt. We trappen echter niet in deze 'touristrap'.  Als ik ter plaatste uitstap om toevallig een Vespa atlelier nogal heel veel aandacht te geven, begrijpt onze chauffeur dat het 'Mé heel Antwaarpe zal zén, mor ni met ons....'  We rijden verder naar het de Grand Palace en de Wat Phra Kaeo.  Toevallig is het vandaag 'Friday - Boedhistday'.  We zien duizenden Thai in zwart gekleed aanschuiven om te gaan bidden voor de zopas overleden koning.  Ze maken er hier écht ne heilige van, ongeziene taferelen. Het betekent wel dat sommige delen van het paleis gesloten zullen zijn en ook dat ik voor de overige gedeeltes speciaal een zwarte lange broek moet.kopen of ik kom ik er niet in.

Leuk, het is zo'n 30 °.....

Rond 1800 komen we aan in het hotel en doen nog een snelle duik in het zwembad.  Vanavond zullen we rap slapen, denk ik.....Als ik dit verslagje typ,  zijn we meer dan 36 uur wakker.  Seffens nog iets eten en morgen met de trein naar Kanchanaburi. Daar zullen we ondermeer de fameuze Bridge over the River Kwai zien.......