Dag 11 - Pai

19 december 2016 - Pai, Thailand

Vandaag staat de verplaatsing naar Pai op het programma.  We zullen dan ruim 800 km ten noorden van Bangkok zitten.  We hebben hiervoor een minibusje geboekt. Na enige vertraging worden we om 0930 opgepikt aan t hotel.

Buiten de 60 jarige chauffeur zijn in de camionette ook aanwezig : 8 chinezen..

De rit naar Pai is eentje om 't onthouden.  130 km, waarvan 70 km bochten. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt. Om de 50 à 100 meter wordt er links of rechts aan het stuur gedraaid, gaat de camionette hard in de remmen om dan weer snel op te trekken.  Zelfs ik, met een ijzeren maag, wordt op den duur misselijk.  Sabrina heeft haar pilleke gepakt dus dat valt mee.  We worden van links naar rechts geslingerd, de camionette gaat van boven naar beneden.  Als er een voorligger is, wordt die vakkundig naar de zijkkant geclaxonneerd.  Het lijkt alsof Bompa Chauffeur ergens dringend moet zijn want we begrijpen niet waarom hij op zulke momenten zo'n risico's neemt.  Na 3 uur racen komen we, geradbraakt aan in Pai.  Ik ben minsens zo geel als die 8 Chinezen samen en we weigeren vriendelijk een taxi naar de  guesthouse.  Ik kan even geen auto meer verdragen en wandel nog liever met mijn iets te zware rugzak tot aan de guesthouse, dan dat ik terug bij ne rallyepiloot moet instappen.  Onze resort ligt vlak aan de rivier.......Ik kan maar 1 woord verzinnen : WAAAW.......

We posten enkelen foto's ter illustratie.  De rustige coole sfeer die hier heerst is een verademening met de drukte van Chiang Mai.  Het is ook nog eens schitterend weer. Dat hadden we nodig na 3 dagen grijze lucht.  We leggen ons aan 't zwembad met een boek en verhuizen nadien naar een hippie-bar aan de rivier.  Vandaag beslissen we  om NIETS te doen. We zijn hier nog drie dagen, tijd genoeg....  Vanavond wandelen we rond in "Pai Walking Street".  Enkele straten worden dan omgedoopt tot een braderij.  Er is vanalles te koop....Gemoedelijke sfeer, we eten wat, we drinken wat......Live music.....Enfin, het is gewoonweg super !  Nadien lopen we nog over de bamboobrug en drinken een afsluiter in een hippie/bamboo bar - met zicht op de rivier. Het kampvuur knettert en we voelen ons terug 16.  Morgenvroeg zullen we welicht wat minder praat hebben. We trachten uit te slapen uit en zullen morgen een scooter huren voor 1 dag : prijs : ca. 4 euro !!! .  We zullen dan de Lod Cave en de Pai Canyon verkennen.

Slaapwel !!!!!

Update : net voor het publiceren van dit verslag is hét eindelijk gebeurd...... Mijn Sabrina trekt haar kussen weg en er spingt ne salamander tegen de muur.

Gevolg : paniek.

Reactie : "" gij gaat da beest vangen of ik doe deze nacht geen oog dicht"""

Resultaat : ik ben even de held van de avond : Salamader gevangen en terug naar de natuur gebracht ....

Slaapwel (???)

1. Frie Soomers:
    19 december 2016
    Het is werkelijk WAAAW! Gelukkig dat het terug zonnig is en dat jullie tot rust kunnen komen. Dat busritje is ook maar niks! LEVENSGEVAARLIJK! Het herinnert mij een vergelijkend verhaal van Ariane en Didier in Peru...Morgen, dinsdag komt Kirsten na school en eten we samen. Dan rijden we naar Boom en gaat ze mijn nagels onder handen nemen. Geniet nog van alles en nog wat( zonder vieze beestjes)Groetjes en slaapwel, mama X
  2. Wendy:
    20 december 2016
    Hey JB en Sabrina!
    Nemo heeft stiekem al die tijd die leuke verhalen voor zich gehouden ( hij vertelde wel af en toe iets, maar ik dacht dat jullie ah whatsappen waren of zo ..). Heb dus nu pas voor het eerst naar jullie fotootjes kunnen kijken, sebiet ga ik me verlekkeren op jullie reisverhalen.
    Ziet er allemaal megasuper uit, wat een ervaring ! En te bedenken dat ik me gerust in jullie baggage had kunnen verstoppen: ik ben best aangenaam reisgezelschap hoor ;))
    Heel veel plezier, geniet ervan ant this is once in a lifetime en kom vooral behouden terug.
    Dikke knuffels van ons en wat likjes van Roxy, xxx