Dag 18: Koh Lanta-welkom in het paradijs

1 april 2019 - Ko Lanta Yai, Thailand

Beste vrienden,

De laatste avond in Bangkok werd, zoals ik gehoopt had, afgesloten in een skybar.  In eerste instantie was het de bedoeling om een bezoekje te brengen aan het hoogste terras  van Thailand (99 verdiepingen hoog) maar toen bleek dat men daar zo eventjes 1000 Baht per persoon inkom voor wou aanrekenen, enkel en alleen om naar boven te gaan, hebben we hier wijselijk voor gepast. Zot zijn doet ni zeer en trop is teveel.....Met de taxi dan maar naar de Red sky bar, die we nog kenden van ons eerste bezoek in 2016.  Vanop een hoogte van ‘slechts’ 55 étages, drinken we een lekkere (maar iets duurdere) cocktail en vergapen we ons aan het prachtige Bangkok by Night.  In de verte zien we de prachtig verlichte tempels, terwijl de koplampen van de tuk-tuks en taxi’s als een  fonkelende sliert door de straten bewegen. Samen met de billboards van de verschillende shoppingcentra maken ze deel uit van een kleurrijk lichtspektakel.  Elke dag opnieuw.  Met al dat die fonkelingen nog op ons netvlies, kruipen we moe maar voldaan in ons bedje.  Het is dan 23u30.

Daags nadien staan we alle vier paraat in de lobby.  Het is 5u45, dus te vroeg om te ontbijten. Gelukkig krijgen we een ontbijtpakketje mee.  Met de taxi naar de luchthaven en omstreeks 8u30 hangen we in de lucht, bestemming Koh Lanta.  Na een vlucht van 1,5 uur landen we op de luchthaven van Krabi, alwaar een chauffeur ons naar het hotel zal brengen. Het is aanvankelijk nog even zoeken, want de man staat in een andere terminal dan diegene waar wij zijn gearriveerd, maar uiteindelijk vinden we mekaar.    Met een super luxueuze minivan, moeten we nog een afstand van 80 km overbruggen.  Onderweg wordt het busje vakkundig op een overzetboot gereden.  Vanop dit drijvend vlot zien we aan de kade aapjes wegspringen in de bomen.  De tropische temperaturen, de palmbomen aan wal in combinatie met de donkerblauwe zee, doen ons beseffen dat we weer op een mooi stukje aarde terecht zijn gekomen. Het Moonlight Bay Resort is dan ook top ! (Nieuwsgierigen:  ...check it out op Booking.com)

Jordy en Kirsten slapen in een kamer,in het modernere gedeelte van het hotel en hebben via hun terras toegang tot een privé-zwembadje.  Wij moeten het ‘ocharme’ ‘stellen met een kleine lodge met terras, waarop een leuk buitenbadje geïnstalleerd werd.  Dit alles geeft zicht op de Adamanse zee.  Terwijl ik dit verslag maak, beuken de golven tegen de rotsen vlak onder ons terras.  Het is gewoonweg prachtig!

We genieten van de zon en rond 16u30 huren we een scooter. Daarmee zullen we alvast enkele baaien ontdekken, waarover ik later meer zal schrijven.  De sfeer op Koh Lanta is heel erg chill en reggae-achtig....We eten dan ook met onze voeten in het zand, terwijl lampions in alle kleuren van de regenboog boven onze hoofden hangen te wiebelen.  Af en toe valt de electriciteit uit in de bar en ver weg zien we bliksemschichten boven de zee opdoemen.  Niemand die zich er hier iets van aantrekt.  Go with the flow en relax!

Tot morgen.

1. Sven:
    1 april 2019
    Genieten
  2. Frie Soomers:
    1 april 2019
    Mama :
    Heel leuk om te vernemen dat jullie genieten en rust vinden . De foto's zijn overduidelijk ! De prachtig gevouwen handdoeken herinneren mij aan mijn reizen , in Azië en Afrika . Daar kunnen ze hier bij ons nog van leren !
    Slaap wel en tot morgen XXXX