Dag 24: Koh Lanta - laatste snorkels, laatste sunset, laatste diner in hotel....

7 april 2019 - Ko Lanta Yai, Thailand

Dag beste vrienden,

tja, aan alle mooie liedjes komt uiteindelijk een eind.  Hoewel we zo ongeveer aan het tweede bisnummer bezig zijn, ga ik met mijn hand in mijn broekzak en merk ik  dat de bonnekes bijna op zijn, .....het festival loopt op z’n einde.

Na een iets vroeger ontbijt,  plukt een speedboot ons van het strand en varen we richting Koh Rok en Koh Ka.  Dé topbestemmingen om te snorkelen.  We springen van de boot en laten ons tussen de koralen glijden.  De barracuda’s, de kogelvissen en vissen in de kleuren van de Vlaamse leeuw passeren de revue.  We zitten weer op een stukje paradijs dat amper met woorden te beschrijven is, zo mooi.  Een sprong in de zee, lijkt alsof je in een warm bad springt......Nu zien we ook anemonen in felle kleuren en zeesterren in fluo blauw.  Enfin, ik kan hier nog wel even het volledige kleurenpalet beschrijven, maar ik denk dat iedereen het plaatje wel snapt.  Sabrina snorkelt zo goed als alleen en lijkt bijna van haar visangst verlost.  Voor 1200 Baht ( ongeveer 30 euro) vind je bij ons geen goedkopere psycholoog..

Bij de eerste duik blijken we wel allemaal gestoken te zijn door kwallen.  Hoewel ik ze zelf niet gezien heb, maar Kirsten en Jordy wel, duurt het een uurtje vooraleer het tintelend gevoel verdwijnt.  Ach, er zijn er ergere zaken....

Na een deugdoende dag, genieten we nog wat van de zon aan ons zwembad.

Sabrina en ik beslissen de zachte handen van een Thaise masseuse op te zoeken.  Stel je voor: in een hutje, op amper 10 meter van de branding, bij een ondergaande zon, laten we ons masseren totdat onze tenen letterlijk tintelen van genot.  No happy ending, maar wel volledig ZEN, drinken we nog  enkele cocktails in de Pirate Bar.  Het is er Happy Hour en Jordy is dikke maatjes geworden met de uitbater.  De Cuba Libre smaakt voor de eerste keer naar Cuba en niet naar Libre, als je begrijpt wat ik bedoel.

Later zullen we eten in het restaurant van het hotel, want als de kwaliteit van het eten even goed is, als hetgeen we hebben mogen ervaren tijdens de lunches, da wacht ons een heerlijke diner. Wellicht ietwat duurder maar dat hebben we er graag voor over.

Het laatste avondmaal.

Smakelijk!

Tot gauw, want ik hou eraan om morgen een laatste verslag te schrijven, al zal het één zijn met weemoed en tranen....