Dag 6 - Sukhothai

14 december 2016 - Sukhothai, Thailand

Als ik dit verslag begin te schrijven, zit ik samen met mijn Sabrina op het terras van onze bungalow en het is 21u10.  Momenteel is het nog zwoel, ik schat zo'n 25 °.  Zij drinkt thee en ik iets wat erop lijkt, maar straffer van smaak.  We zijn net te voet naar een restaurant geweest en hebben weer heerlijk gegeten voor belachelijk weinig geld.  Ze verkopen hier groene KITKAT in "Cornetto" uitvoering.  Ons Kirsten is daar zot van en het is in Antwerpen nauwelijks of niet te krijgen......Volgend keer mag je mee, lieve schat !  Vandaag lagen we heel de voormiddag aan het zwembad en ik merk nu dat ik me vergeten in te smeren ben.  Zo "rood als een kreft" zeggen ze dan.

In de namiddag hebben we een leuke fietstocht gemaakt door het Historical Park van Sukhothai. De tempels bij daglicht zijn wondermooi. Ze krijgen de voorkeur op hetgeen  we gezien hebben in Ayutthaya, maar daar heeft het park met zijn grachten heel veel mee te maken.  De meeste tempels liggen mooi bij mekaar in ee groot park en met de fiets zeer goed bereikbaar. We ontdekken ook heel wat zeer oude maar fantastisch knappe bomen.

Morgen hebben we een fietstocht gepland mét gids.  We zullen tussen de velden fietsen en het échte Thaise boerenleven ontdekken. De tocht wordt afgesloten met een lunch bij locals.....  We zien  er echt naar uit om ook deze kant van het Thaise leven te ontdekken.  Daarstraks merkten we al dat waar we kwamen met onze fiets, kinderen spontaan beginnnen te zwaaien en "hello" roepen.   Het wordt vroeg opstaan want om 07u30 komen ze ons oppikken.   Tot later.