Dag 4 - Ayuthaya

12 december 2016 - Ayutthaya, Thailand

Met een privé taxi naar Ayuthaya....  Het is zo eens wat anders, wel zeer comfortabel en na een paar km vielen we allebei dan ook in slaap op de achterbank.  Ik zou dus vanalles kunnen schrijven over rijstvelden, tapiocabomen, wilde bananenbomen, aapjes langs de weg.  Wellicht heb ik dat de vorige dagen al gezien en heb ik er nu opnieuw over gedroomd.  Ik kan het niet genoeg herhalen, het is hier bijzonder mooi.  Aangekomen rond 12u in Tony's place, een typische Thaise guesthouse.  Alle kamers zijn in teakhout en we moeten onze schoenen uitdoen om naar boven te gaan.  Beetje zoals thuis dus....Rugzakken gedropt en fiets gehuurd (nou ja, bij ons zouden ze zeggen "2 krellen van veloos").  We rijden heel de middag tussen de vele tempels.  Gratis inkom, wederom dankzij de overleden koning....  Ik ga jullie de beschrijving van de tempels besparen en laat de foto's voor zich spreken.  Het is allemaal zeer knap en indrukwekkend.  Onderweg moet Sabrina zeer dringend naar t WC en ontdekt de plaatselijke toiletten zonder "Sjass"....We zijn nog net op tijd......Het is warm en van 't zweet plakt mijn broek aan mijn lijf, totdat ze op een bepaald moment letterlijk van mijn benen scheurt.  Broek total loss....en Sabrina plast bijna voor de 2e keer in haar broek, deze keer van 't lachen.  Onderweg zien we nog een wilde varaan een tuinmuurtje naar boven klimmen.  Als dat maar goed komt.....

Wellicht zullen we hier maar 1 nacht blijven en morgen de bus nemen richting Sukhothai.