Dag 16 - Chiang Mai naar Sura Thani

23 december 2016 - Surat Thani, Thailand

Ontspannen vlucht en wederom geslapen . Dan vervoer zoeken naar onze guesthouse. Vrij chaotische bedoening en uiteindelijk te dure taxi genomen. Dit wordt het laatste verslag want vanaf morgen geen internet,geen telefoonverbinding meer. Onze lodge ligt midden in het oerwoud . Het is hier zo vochtig dat bij t minste je doet het zweet tot in je bilspleet druppelt. De geluiden zijn weer anders, nu horen we echt apengeluiden. Onze hut heeft een eigen wc en douche maar die staan buiten op een koereke...Nice....We eten in t enige restaurant in de buurt en lenen hiervoor een fiets  van de guesthouse. Gelukkig hebben we onze eigen verlichting bij....  we eten zeer lekker en zijn getuige van een Thais feestje dat ook in de resto doorgaat.  Nadien met de fiets terug en nadat Sabrina een beestje in ons kamer gezien heeft, besluiten om ons muskietennet te hangen.  Hiervoor dienen we wel inventief te zijn. Een i phone kabel doet dienst als ophangtool,  nadat ik even daarvoor bijna een stuk vd plafond in mijn handen had. We vallen in slaap na een filmke en worden om 04uur gewekt door den haan van t spel...... straks komt onze gids ons ophalen...we zijn benieuwd. De komende dagen overnachten we in een drijvende hut op een meer. We zullen trekkings doen en varen met ne longtail.  Geen kalkoen voor ons.  Zalige Kerst voor iedereen en biedaaankt voor die bloeme.....

1. Tinne Soomers:
    24 december 2016
    Weer met veel plezier jullie reisverslag gelezen! Een mooie reis maken jullie, echt een tocht om jaloers op te zijn. We wensen jullie een toffe Kerst, 't zal anders zijn dan gewoonlijk.

Tinne en Bavo
  2. Frie Soomers:
    24 december 2016
    Weer prachtige en interessante foto's! Dat wordt een lang en boeiend verhaal bij thuiskomst, met nog meer details... Ik wens jullie een hele gezellige en fijne Thaise Kerst! Mama XXX