Dag 21: Koh Lanta

4 april 2019 - Ko Lanta Yai, Thailand

Beste mensen,

terwijl ik aan het napeinzen ben over dag 21 (donderdag 4 april) zit ik met Sabrina op de hotelkamer. Buiten bliksemt en dondert het.  Wie herinnnert zich als kind de obligate schoolbezoeken aan de zoo van Antwerpen niet? En hoe spannend was het niet toen je over de omheining naar omlaag keek naar de krokodillen?  Opeens werd het donker en dan wist je ‘t....Het ging onweren.  Het geluid van donder en bliksem weerklonk uit een luidspreker en er kwam ook regen uit het plafond. Hoezeer je dit ook hoopte, de krokodillen gaven geen krimp.....

Awel, in zo’n situatie zitten we momenteel, alleen, gelukkig geen krokodillen.

Het is 22u26.  Bij jullie betekent dit halfzes ‘ s avonds.  De meesten onder jullie staan in de file of zijn al thuis en vragen zich af wat ze vandaag gaan eten....

Voor ons was het simpel en zag onze dag er zo uit:

......we ontbijten om 9u30 en na een laatste koffie pakken we onze rugzakken. We wisselen immers van hotel en daar is de hotelmanager zichtbaar niet zo blij mee. NIettegenstaande worden we met de tuk-tuk van het hotel afgezet op onze laatste slaapplek.

Ja mannekes, dit is weer wat anders.  Bij aankomst staan 5 Thaise hostessen ons op te wachten en nog voor we het beseffen hebben we een bloemenarbandje aan en zitten we een welkomstdrankje te nuttigen in de lobby, terwijl ons een ijskoude handdoek wordt aangereikt waarmee we  ons lui zweet opdeppen.  Luxe is niet altijd een vies woord.   Ofschoon onze kamers nog niet klaar zijn, mogen we alle voorzieningen van het resort gebruiken, wat we ook doen.  De verschillende zwembaden, het nabije strand, de vijver in het hotel, enfin alles straalt pure klasse uit (Rawi Warin Resort) Toplocatie om de laatste 4,5 dagen door te brengen.  Het is vandaag SUPER heet en vooral de youngsters hebben daar last van.  We beslissen om niets te doen, behalve in de schaduw liggen, lezen, muziek beluisteren, zwemmen, rusten...enfin, voor al de rest is het gewoonweg té warm...

Later op de middag drinken we nog iets in een “piratenbar” vlak naast het hotel.  De reggaemuziek staat té hard maar de cocktails zijn belachelijk goedkoop én er is een pooltafel aanwezig.  Vooral Sabrina en Kirsten verzinnen een eigen spelletje biljart.... De uitbater moet er ook mee lachen en is al blij dat er geen gaten in het groen laken worden gemaakt... Later op de avond eten we wederom in een restaurant on the beach en net nadat we de rekening gevraagd hebben begint het te bliksemen.  We haasten ons met onze scooter naar het hotel en komen droog aan.  Enkele druppels gevoeld, meer niet....  Op de kamer geniet ik nog van een whiskey en samen met Sabrina zal ik een Netflixke doen terwijl het buiten blijft donderen en bliksemen.  Oh ja, Jordy en Kirsten slapen vlak boven ons, dus we hopen dat het hard genoeg dondert en bliksemt zodat we geen andere geluiden hoeven te horen. Wij hebben ook onze gevoelens......

Morgen staan nog op het programma : een nabije waterval bezoeken en later staat er nog een snorkeltrip naar Ko Phi Phi op den agenda. “Zondag Josdag” wordt zowieso een dagje rust en als de frut helemaal zuur is, is het maandag, maar daar willen we écht nog niet te veel aan denken.