Dag 15: Bangkok

29 maart 2019 - Bangkok, Thailand

Dag iedereen,

Dag 15 wil zoveel zeggen als :”””er zijn al meer dagen verlof gepasseerd, dan dat er nog gaan komen en dat stemt me een beetje somber......Ik heb de indruk dat het nu wel snel gaat, al hebben we nog meer dan 10 dagen....

Jordy en Kirsten komen deze morgen aan in ons hotel en omdat hun kamer nog niet gereed is, wordt hun bagage even bij ons gedropt.  Na een snelle opfrisbeurt en een kledingwissel,  gaan we de stad in.

Hun vlucht is prima verlopen, maar ze hebben weinig kunnen slapen en dat zal zich redelijk snel wreken.....

De drukte in Bangkok is werkelijk moordend en op sommige momenten zelfs ondraaglijk in combinatie met de zwoele temperaturen.

In het Lumpinipark ontdekken we enkele grote hagedissen, die uit het water komen gekropen.  Bekijk de foto’s maar eens en je zal merken dat dit een nog al ongewoon zicht is.   We maken een tuk-tuk ritje met de Michael Schumacher van Bangkok.  Bijzonder grappige gast, ware het wel dat hij ons op de verkeerde plek dropt én we toch weer weeral een aantal bijna-doodervaringen hebben gehad.   We eten snel iets met zicht op de rivier,  vooraleer we de Wat Pho met zijn reusachtig grote liggende Boeddha bezoeken.  We waren bijna vergeten hoe mooi deze tempel toch wel is.  Dan is het stillaan welletjes geweest en merken we dat de oogjes van ons jonge mede-reizigers aan het dichtvallen zijn. Op de moment dat we terug in het hotel arriveren zijn ze ongeveer 32 uur wakker.  Ze ‘crashen’ dus letterlijk aan het zwembad.

Nadien eten en drinken we ons buikjes rond in de executive lounge (zie vorig verslag), om de avond af te sluiten in Central Point 21, een nabijgelegen shoppingcenter.  Dit laatste is niet echt ‘my cup of tea’,..maar ik zet door!

Morgen staan het Royal Palace, de Wat Arun en nog meer shoppingcentra op het programma.  ‘s Avonds plannen we een bezoek aan een skybar.

Samenvatting van drie dagen Bangkok: cultuur-shoppen-eten & drinken - shoppen - zwembad.... Inderdaad, 2x shoppen (help!)

Tot dan!

1. Papa:
    29 maart 2019
    Wat ik nog wou zeggen i.v.m. de Chatuchak markt is dat als jullie de markt bereiken, na het verlaten van het BTS station Mo Chit, er een police station is, aan het begin van de markt. Daar kunnen jullie een plan van de markt krijgen. Dit is geen overbodige luxe.
    De markt is wel degelijk uitgestrekt en is verdeeld in blokken (de nummers zie je bovenaan de standen vermeld, maar ook is elk blok verdeeld in soi's (straten). jullie doen er dus echt goed aan om dergelijk situatieplan op te halen.
    Op de markt zijn er voldoende drank- en eetgelegenheden. Veel plezier.
  2. Papa:
    30 maart 2019
    Vermits shoppen toch op jullie programma staat zou ik adviseren om eventueel naar het Paragon Plaza te gaan waar je kan shoppen maar ook eten. Op het gelijkvloers heb je de PIRI PIRI (allerlei kipgerechten), niet duur. Eveneens op het gelijkvloers, bij de Lagoon, heb je Café Chilli. Tijdens de 37 keer (telkens 4 à 5 dagen) dat ik Bangkok was heb ik, ook met Marjan vaak gegeten. Men serveert daar een Isaan keuken (Isaan= noord-oost Thailand). Het is prettig zitten bij de Lagoon (een vijver met kois).
  3. Marielle Dom:
    30 maart 2019
    Blijven genieten lieve mensen, dat doen wij ook van jullie verhalen, het ziet er allemaal schitterend uit ! Prachtige foto's, prachtige omgeving, schitterend weer... ENJOY ! Liefs van ons allemaal XXXXXX