Dag 10 - Halong Bay & retour Hanoi

20 januari 2018 - Halong Bay, Vietnam

Vandaag een iets korter verslag.  De ochtend was vroeg en pijnljk aan de kop......Reden hierovor is te vinden in de laatste alinea van vorig verslag....Too much....Maar even goed zaten we braaf om 7u aan het ontbijt.  We zouden  deze morgen nog een grot bezoeken, waarvan ik nu even de naam kwijt ben. Best wel indrukwekkend.....  Nadien was er nog een cooking class ( zeg maar : hoe maak ik een spring roll ...) Zonder arrogant te doen, maar deze les hebben we wijselijk aan ons laten voorbijgaan.. Op z'n Antwaarps gezegd denk ik dat mijn Sabrina 'ander vellen op hare zolder heeft hangen' dan een loempiaake maken......

Tijdens de brunch, varen we door en merken dat de lucht grijs en mistig wordt.  Dit geeft een andere dimensie aan de rotspartijen.  Het wordt allemaal wat misterieus en op een eigen manier ook zeer knap, al prefereer ik de zon.... We komen aan aan in de haven omstreeks 12u30 en weten dan dat er nog een lastige busrit aankomt van zo'n 4 uur.....We worden omstreeks 17u gedropt aan ons hotel en zullen deze avond het genoegen hebben te kunnen eten in het restaurant van dé 1e chef van Viëtnam.  Dé Peter Goossens van Hanoi heeft toch wel zijn restaurant aan de overzijde van ons hotel, zeker ,.....We kunnen ons geluk niet op.  We zijn het 'slachtoffer' van een exquise menu van een uitzonderlijk niveau.....Zowel de presentatie als de smaken waren hemels.  Check de foto's en laat het water over jullie lippen lopen.  De prijs is iets duurder dan normaal, maar voor 70 dollar (apero-wijn- degustief inclusief) kan je bij ons nergens op zo'n hoog niveau eten.......  We zijn allebei moe en Sabrina is zelfs een beetje ziek.....Verkoudheid en een verstopt oor.  Ze krijgt in het restaurant gemberthee, zonder dat we hierom moeten vragen.  We gaan naar de apotheek en kopen een voorraad medicijnen....  Morgen Ninh Binh.........Slaapwel

1. Papa:
    20 januari 2018
    De grot die jullie bezocht hebben, meen ik te herkennen. Hetis de grot die ik in 1995 met Marjan ook bezocht heb. Indien het dezelfde is, wat ik sterk vermoed, dan heet deze grot HANG SUNG SOT.
    Indertijd liep er geen ononderbroken weg van Hanoi naar de baai. Onderweg moest je met een pont (een soort bak die via een kabel voortgetrokken werd) de rivier oversteken. Toen deden we er bijna 6 uur over om de baai vanuit Hanoi te bereiken.