Dag 23 - Chiang Mai

2 februari 2018 - Chiang Mai, Thailand

""Sawaa Dikaa" working people....  (Tussendoor even vermelden dat we in Pai getuige waren van een eclips (maansverduistering).  Ik weet het, onze eurocent valt nu pas, maar ik vond het toch de moeite waard om het te vertellen.....)

Terug naar Chiang Mai....Gisteren zijn we na 't ontbijt "gecrashed" aan 't zwembad.  Net zoals in de vorige resort, zijn er geen andere toeristen die hiervan gebruik maken.  We slapen wat, lezen ook een beetje en herbekijken de vele foto's die we maakten de afgelopen weken.....Het zal een hele klus worden om het kaf van het koren te scheiden...

Rond 13u krijgen we een hongerke en dus bestellen we via room service een lunchke.  Het is te warm om de deur te openen  in witte badjas, maar ik moet toegeven dat we ons wat onwennig voelden met al deze luxe.... Gelukkig maar.   Voor 6 eurokes eten we zeer lekker op het terras van onze suite me een prachtig zicht op de Wat Chediliem aan de overzijde van de Pingrivier....

Om 18u nemen we de shuttle naar de binnenstad. We kuieren weer over de nightmarket en veel details moet ik daar niet over kwijt..... Alleen, ons nieuw valiezeke, geraakt stillaan gevuld....  Daarna hebben we een super gezellige avond op de foodtruckmarket (Ploen Ruedee Market).  We eten verschillende zaken en drinken er ook een wijntje bij (concreet : drie karaffen wijn, dus zoals Didier het zou zeggen : "'een bitje zat"'. ).....  We leveren ons ook over aan een voetmassage en ik had de indruk dat mijn masseuse een paar lessen gemist had.  Miljaar, dat was redelijk pijnlijk, maar het kon ook aan de kloven op mijn voeten hebben gelegen....Sabrina genoot er zichtbaar wél van..... (Ik weet dus wat doen als we terug in België zijn...)

Morgen zullen we ook naar deze markt trekken om er te eten want we zijn de restaurants een beetje beu en de keuze is overweldigend en bovendien super goedkoop. Er wordt steeds zeer goede live muziek gespeeld. Het heeft een beetje een fancy fair-sfeer, maar dan groter ....   We zijn laat op de kamer en vallen allebei als een blok in slaap.  Morgen zullen we de laatste echte volledige dag in Chiang Mai beleven.  We houden eraan om ne keer terug naar het oude stadsgedeelte te gaan om een beetje cultuur op te snuiven.  Enkele tempels zijn een tweede bezoekje waard......   Zondag vliegen we terug naar Viëtnam en kunnen dan stillaan beginnen mijmeren over onze terugreis.  Zover zijn we uiteraard nog niet....  De frut wordt zuur, maar hij is nog eetbaar, we zullen genieten tot het laatste moment !