Dag 9 - Halong Bay

19 januari 2018 - Halong Bay, Vietnam

Om 08u45 werden we opgepikt voor een tripje van 3,5 uur naar Halong Bay. De streek is onlangs uitgeroepen tot één van de 7 wereldwonderen dus onze verwachtingen waren hoog gesteld.  Onze groep bestond uit 24 personen, Duitsers, Australiërs, Britten, Amerikanen en wij....  Hun grootouders waren op één of andere manier ooit al ne keer bij 'ons' geweest, bedacht ik me...

Aan de haven diende we eerst in een klein bootje te stappen, waarmee we naar onze cruiseboot werden gebracht.  Na een korte briefing van de manager, kregen we tijd om ons te verfrissen in onze hut.  Graaf ! Eén en al luxe en in schril contrast met sommige slaapplaatsen van de vorige dagen.  Onze kajuit had dan wel geen balkon, maar 'the view' was wederom van een schoonheid die amper te vatten is.... Het was  alsof je door een paradijs vaarde. Het was hier weliswaar druk door de andere boten, maar vanop je eigen boot was daar niet zo veel van te merken.  Om 13u30 kregen we de lunch aan tafel geserveerd.  Elk gerecht van het  5 gangen-menu was zeer zorgvuldig en lekker bereid. (Sabrina beaamt, wat toch iets wil zeggen...). We drinken hierbij een flesje witte Viëtnamese wijn en we genieten van elk moment.  Ondertussen dobberen we voort en zien we het ene eiland na het andere passeren.  Om 15u is er een mogelijkheid om met de kleine boot aan land te gaan om er een eilandje te beklimmen en te gaan zwemmen.  Samen met een Noor, zijn wij de enige die deze activiteit aan ons laten passeren.  We hebben de laatste dagen genoeg gewandeld en we willen uitrusten.  Tenslotte zijn we met vakantie, nietwaar ? We genieten van de zon en van de omgeving.

Later op de middag gaan we nog even kayakken en nadien genieten we wederom van een zeer lekker diner.  's Avonds zijn er nog enkele activiteiten gepland, waaronder inktvis - vissen en karaoke.  Zij die op onze trouw aanwezig waren, zullen zich kunnen inbeelden dat ik wellicht op het upper-deck gezongen zal hebben voor ne man of 30 terwijl de crew bleef vragen om 'the last song' te zingen.  Sabrina, mijn manager, had haar stem in elke songkeuze en ze voelde zich ook in haar nopjes... OK, genoeg onozelheden...het was een topavond en de ochtend nadien was het allemaal veel minder......