Dag 21 - Pai (Thailand)

31 januari 2018 - Tambon Mae Hi, Thailand

Vandaag is onze laatste dag in Pai.  We besluiten dan maar om onze scooter nog een dagje langer te houden en na het ontbijt een tripje te doen.  Het is al drie dagen 'foorheet'..zo'n 35 graden.  We rijden naar de Pembok Waterval. Hoewel we die vorig jaar al gezien hebben, wilden we vooral weten of alles daar nog zo prachtig was als toen.  Nou eigenlijk, viel dat een beetje tegen.  Zeer weinig water in de spellonk en dus weinig water-val....Op de terugweg worden we plotseling in een controledispositief van de Thaise politie geleid.  Drugscontrole.  Na een zeer summiere fouille, waarbij ik zelf enkele zaken uit ons rugzakje mag laten zien, houden onze collega's het voor bekeken.  Duidelijk een window-dressing operatie want op deze manier vind je bij wijze van spreken nog geen brood in een bakkerij.  Maar bon, we dachten dat ze ons een boete gingen geven omdat we onze helm niet op hadden, maar dat bleek dus geen probleem...We rijden verder naar de Wat Prabat, een vergeten pagode, die we nog niet eerder had bezocht. Van daaruit even iets gedronken in het Rabbit café.  Daar zetten ze een fluffie konijn mee op de tafel.  Je mag het beestje voederen en strelen.  Een émo-momentje dus.  We eten snel iets en gaan dan nog enkele uren genieten aan ons zwembad.  Mijn boek is intussen uit en ik probeer een gedownload E - book van Herman Brusselmans.  Ik moet nog wennen aan het concept, maar hiervan kunnen de bladzijden tenminste niet loskomen.

Deze avond zullen we in de Walking Street al wandelend en kuierend een aantal zaken eten & drinken.  Keuze genoeg.

Morgen checken we uit om 11u en een uur later zullen we in het minibusje zitten dat ons terug naar Chiang Mai zal brengen.  Daar verblijven we nog drie nachten en dan wordt "onze frut" dus écht zuur en is het einde van onze vakantie nabij..... Tot later.

PS : Andy, geen "Marcellekes" van Harley Davidson in Pai. We zoeken verder in Chiang Mai.

1. Frie Soomers:
    31 januari 2018
    Het is allemaal PRACHTIG en ik lees dat jullie het leuk en gezellig hebben . Organiseren is bij jullie een sterk punt en risico's nemen maakt reizen boeiend ! De verhalen zijn grappig en knap geschreven . CHAPEAU ! Genieten jullie nu maar van de de zon , de warmte en nog van al het moois om ontspannen thuis te komen hé .
    Met Kirsten en het thuisfront gaat alles goed . We houden mekaar op de hoogte . . .
    Hier is het nog steeds slecht weer met veel wind en regen en ik tel de dagen af om te kunnen vertrekken naar warmere oorden . Portugal staat eerst op de lijst en in april vertrek ik naar Albanië . . .
    Veel liefs en kusjes ,
    Mama X
  2. Andy:
    4 februari 2018
    Alle da meende ni...ge moet goe kijken he JB! Pakt mij volgende keer maar mee en kzal ze is aanwijzen!