Dag 18 - Pai (Thailand)

28 januari 2018 - Tambon Mae Hi, Thailand

Na een zalige nacht in onze bungalow, ontbijten we telkens met zicht op de prachtige tuin hier. Het spel wordt uitgebaat door een Thai en een Italiaan (wij vermoeden dat het een koppel is). Vanzelfsprekend is de capuccinno uitstekend en als ik nadien nog een ristretto vraag, weet de man meteen wat ik bedoel....  Er is geen buffet maar een uitgebreide kaart waaruit we in feite alles kunnen kiezen.  Er wordt een scooter naar ons verblijf gebracht en na de middagzon trekken we erop uit.  Het is nog heter dan gisteren, ik schat zo'n 35 graden......We rijden naar een Chinees dorp, waar uitwijkelingen uit China zich gevestigd hebben, na de val van Mao.  Nadien brengen we nog een bezoekje aan een waterval een een natural hotspring.  Er zijn in dit gebied enorm veel warmwaterbronnen.  Sommige daarvan worden commercieel uitgebaat, andere zijn vrij te bezoeken.  Het klinkt gek, maar zelfs in deze hitte in een warm bad liggen is zalig.  We zijn ietwat suf als we terug op onze scooter kruipen.  We passeren nog even aan een olifantenverblijf, waar we die machtige beesten wat eten geven (foto's !).

Toen we terugkwamen in onze resort merkten we dat er 14 (!) BMW moto's op de oprit stonden.   Een invasie van een groep Poolse motards.... Ze zaten allemaal op het terras bier te drinken en maakten uiteraard genoeg lawaai.  Onze 'ZEN' was in gevaar !  We waren wat blij toen we ze de volgende morgen zagen wegrijden.  Ze waren enkel op doorreis en we hebben er eigenlijk niet te veel last van gehad...gelukkig.

We eten vanavond in een zeer klein en primitief restaurantje.  We hebben al enkele keren zeer goed gegeten in Pai,maar dit was veruit het beste en bovendien waren de gerechten ook vrij goedkoop (voor de niet-kenners : voor 10 euro heb je hier met 2  je buik rond gegeten, incl. Drank !). Tussendoor is het voor ons al zeer lang duidelijk : de Thaise keuken is voor ons superieur aan de Viëtnamese !  De kruiding, de gebruikte ingredïenten zijn veel diverser en lekkerder klaargemaakt..

Morgen zullen we staduitwaarts rijden.  We kennen immers van vorig jaar nog een leuke plaats om te zwemmen.  Niet dat het zwembad in onze resort niet voldoet, maar aan dat ander zwembad spelen ze echte goed lounge muziek en je kan er lekker eten.  Nadien zullen we verder in de bergen trekken om aan een reusachtig boedhabeeld de zonsondergang te bewonderen.  Moest ik nog niet getrouwd zijn met mijn Sabrina dan zou dit wel eens dé plek kunnen zijn om.....(je weet wel).  Genoeg romantiek,....tot morgen !