Dag 16 - 'Vlucht' naar Thailand

26 januari 2018 - Tambon Mae Hi, Thailand

Na een vroeg ontbijt, rijden we omstreeks 7u30 door de ochtendspits van Saigon naar de luchthaven. We worden als het ware "geëscorteerd" door duizenden scooters, hevig claxonerend terwijl ze laveren tussen evenveel auto's.  We zullen ze niet missen!  Saigon is dan wel iets aangenamer dan Hanoi om rond te lopen, maar de claxons klinken hetzelfde.....
Drie kwartier later dan normaal, komen we aan in Chiang Mai, de op één na grootste stad in Thailand.  We duikelen snel in een taxi die ons 20 minuten later afzet aan het busstation.  De man heeft geen enkele keer zijn toeter moeten gebruiken, wat een zaligheid zeg ! Meteen valt ons op hoe veel properder dit land is.  We zien in de velden enkele pagodes staan.  Het is gek, maar dit voelt een beetje als thuiskomen....
We boekten onze zitplaatsen via internet in Viëtnam en we zijn blij als we onze namen netjes op een digitaal scherm zien staan.  Mooi zo !  Onze rugzakken worden op het dak van de minibus gelegd en samen met 8 jongeren, beginnen we om 14u30 stipt aan de trip naar Pai.  Zij die onze vorige blog 'Thailand 2016' gelezen hebben, zullen zich misschien nog herinneren dat deze rit niet van de poes is.  Het is in feite een aaneenschakeling van haardspeldbochten.  In Pai kan je tegenwoordig zelfs T shirts kopen, met daarop de vermelding '762 bochten'.... De tocht duurt zo'n 3 uur en ik neem me voor om 'een pilleke' in te nemen.  Laat ons zeggen dat onze medepassagiers overduidelijk 'het Pai-profiel' hebben : dreadlocks, tattoos en brede broeken & sandalen...  Het zal niemand verbazen dat ik, zonder enige twijfel, de oudste van de bus ben......
Vanavond zullen we in Walking Street rondlopen, eindelijk goed gekruid Thais streetfood eten, een goed fris Thais pintje drinken en vooral genieten van de kalmte en de chille sfeer die er heerst.  Onze resort ligt inde bergen en bestaat uit een aantal bungalows, waarvan wij er ééntje zullen betrekken met zicht op het zwembad.  Mijn leesboek ligt klaar.....  (Update : voor 11 euro hebben we super lekkere greencurry/kip en laab kai gegeten inclusief grote pint en cola...need I say more ?)