Dag 2: vlucht Brussel - Bangkok - Siem Reap (Cambodja)

16 maart 2019 - Siem Reap, Cambodja

Onze vlucht is vrij goed verlopen.  Lepeltje-lepeltje liggen met je vrouw op 41000 voet, het is ne keer iets anders. Echt héél comfortabel is het nu ook weer niet, maar wel ‘gezellig’.  In tegenstelling tot Sabrina, heb ik niet veel geslapen, maar enkele zeer goede films bekeken.....Nee, we hebben geen poging gedaan om lid te worden van de befaamde ‘Mile High-club’, indien sommige zieke geesten onder jullie zich dit zouden afvragen.

Eénmaal aangekomen in Bangkok, waar een miezerige regen ons verwelkomt, hebben we exact 30 minuten om uit te zoeken waar de gate van onze volgende vlucht zich bevindt.  Dat is even spannend, maar we zijn uiteindelijk zonder problemen kunnen vertrekken. Een klein uurtje later, rond 8u30,  zetten we eerste voet aan Cambodjaanse grond en we zijn blij dat ook onze rugzakken dezelfde route hebben gevolgd.

De hitte is werkelijk overweldigend.  Het is alsof er iemand voor je loopt met een haardroger en deze voortdurend in je gezicht laat blazen.  De temperatuur bedraagt 38 graden, om nog maar te zwijgen van de vochtigheid.  Alles plakt en ik zweet gelijk ne grote...We hopen dat onze lichamen hieraan snel gewend geraken...

In de aankomsthall staat de tuk-tukdriver van het hotel ons op te wachten en twintig minuten later staan we aan het hotel, waar onze kamer nog niet gereed is, waarop we besluiten om de stad in te trekken.

We ontdekken Pub Street en enkele tempels zoals Wat Bo en de Wat Preah  Prom Rath, waar we letterlijk binnen vluchten voor de hitte.  Even later regelen we een geleid bezoek aan Angkor Wat en de heilige berg Phnom Kulen.  De komende 3 dagen zit onze agenda dus goed vol.   Na een klein lunchke, trekken we rond 13u30 terug naar het hotel.  We zijn stikkapot en besluiten even op ‘t bed te gaan liggen....

De powernap duurt tot 17u30. Even snel verfrissen en terug de stad in.  We eten zeer lekker op een rooftop-terras en sluiten de avond af met een cocktail in het Hard Rock Café van Siem Reap.

We snakken allebei naar een frisse douche.  Het wordt een korte nacht, want morgenvroeg pikt onze private guide ons al op om 08u30.....

Terwijl ik dit verslag afrond, bedenken we ons....

Hoe zou het met den Beerschot zijn?  Zouden ze het halen tegen KV Mechelen en volgend jaar terug in eerste spelen?

Het is jammer genoeg nu te laat om nog snel naar een tempel te lopen om een offer te brengen en ik ben ook redelijk moe.  Fingers crossed dan maar?

Slaapwel.

1. Papa:
    16 maart 2019
    Ik lees dat jullie naar Pub Street zijn getrokken. Zoals jullie weten zijn Marjan en ik driemaal naar Cambodia gereisd (1999,2000 en 2004). In Siem Reap hebben we meermaals gegeten in The Red Piano, op de hoek van Pub Street. Toen, en misschien nu nog, werd dit restaurant uitgebaat door Gentenaar Geert Caboor. Het was ook de vaste stek van Angelina Jolie tijdens de periode dat de opnames van Tomb Raider werden gemaakt. Aan de muur hingen foto's van Angelina Jolie met Geert en ook van
    Billy Bob Thornton. Er zijn Belgische bieren voorradig. Geniet van een Tomb Raider cocktail.
    Vergeet niet een bezoek te brengen aan Banteya Srei, één van de mooiste tempels in de zone van Siem Reap. Banteya Srei ligt wel op een 12 à 14 km buiten de site van Angkor Wat.
  2. Anit Bogaerts:
    Helaba Azië reizigers!
    Met veel leed moet ik jullie melden dat een bezoek aan een tempel toch nuttig was geweest.... helaas hebben de ratten het NIET gehaald!
    2-1 verloren. Laat dit jullie pret niet bederven! Nog veel plezier, wij doen ook ons best! Anit en mama Frie.
  3. David Sannen:
    16 maart 2019
    “Lid van de one Mile high club”
    “Ik zweet gelijk ne grote”
    ...
    Zalig, je hebt echt je roeping als schrijver gemist JB!
    We genieten ervan 👍🏼