Rome - april 2017 - Citytrip Rome met Frie, Sabrina, Kirsten en Janbart.

14 april 2017 - Zaventem, België

Maandag 10 april 2017.
- -

Alea iacta est.    Als verjaardagskado betalen we voor Frie een vliegticket naar Rome.  We kiezen voor de Goed Week om de City that never sleeps te bezoeken.

Om er zeker van te zijn dat Frie tijdig in de auto richting Brussel zou zitten, bleef ze de nacht voordien bij ons logeren.

Na een korte nacht, verwelkomen we onze slaapgast en merken we dat ook zij vrij goed geslapen heeft.  Of dit te wijten was aan het flesje rode wijn dat ze gisteren avond in haar eentje achterover had geslagen, weet ik niet.... We drinken samen nog snel een tasje koffie of thee..  De vooraf gesmeerde boterhammen van mijn moeder laat ik vriendelijk aan mijn voorbij gaan....Ze dringt wel aan, maar ik kan volharden, ik ken immers de moment van productie niet, noch ben ik zeker van de vervaldatum van het beleg.

Bon, nadat iedereen zijn ochtendwas en plas had gedaan, vertrekken we richting luchthaven.  Om Kirsten de nodige shoppingtijd te gunnen in de Victoria Secret shop, rijden we tijdig de autostrade op.  Omgeving Mechelen trotseren we de file om uiteindelijk rond 09u15 in Zaventem aan te komen.

We parkeren de Volvo zorvuldig in de gereserveerde parking en banen ons een weg tussen de vele toeristen die staan aan te schuiven aan de checkinbalies.  Het is paasvakantie en dus heel druk. Het lijkt wel of heel België een vlucht naar de zon neemt.  We hadden nochtans genoten van een vrij zonnig weekend.

Het is 09u30 en we moeten nog door de security check.  Onze vlucht vertrekt om 10u10.  Tijd genoeg dus, zou je zeggen, ware het niet dat ik achter mij een veiligheidsagente haar stem hoor verheffen vermits onze oudste reisgenote niet helemaal door had dat ze haar handtas ook op de band moest leggen en pas dàn door het poortje mocht stappen.  Bovendien zat haar zakje met vloeistoffen ook nog in haar tas en dus niet duidelijk zichtbaar, spijts de vele infoborden.  Schoenen moesten ook uit en zoals ik had verwacht gingen alle koffertjes van mijn vrouwelijke medereizigers op de afzonderlijke band, wat als gevolg had dat ze manueel diende gesweept worden.  Ik tracht rustig te blijven.  Dat dit allemaal ten koste zou zijn van de shopping tijd vond ik, als enige man van het gezelschap,  'bijzonder' spijtig.....Je kan maar pech hebben in je leven, bedenk ik me dan...Gelukkig had niemand explosieven of psychotrope stoffen bij en haastten we ons richting de tax-free zone.

Er restte de dames nog exact 10 minuten om de 'broodnodige' inkopen te doen.

Om 10u10 zaten we eindelijk in de Ryanair-vogel die ons hopelijk veilig en wel in Rome zou brengen.

Volledigheidshalve vermeld ik nog even dat er wegens plaatsgebrek, 1 van de reiskoffertjes in het bagageruim van het vliegtuig moest worden geladen.  Ik offer me op, vermits ik het wellicht niet zou overleven indien achteraf zou blijken dat mijn medereizigsters zonder kleren of erger nog zonder cosmetica en schoenen in Rome zouden aankomen, waardoor ik veroordeeld zou zijn tot nog meer shoppingtijd.

Oh, ja, het was grijs en fris in Brussel. Dat zal straks wellicht anders zijn......Ik kan niet wachten om mijn eerste Apérol te drinken op een zonnig Romeins terras. Tot later.