Dag 4: Angkor Wat & omgeving (grote toer)

18 maart 2019 - Siem Reap, Cambodja

Goedemorgen iedereen!!  Het extra ‘ding’ dat ze op mijn verzoek boven op onze terras (???, dat moet uiteraard MATRAS  zijn) gelegd hebben, heeft wonderen gedaan.  We kijken nog even Netflix en vallen allebei als een blok in slaap.

Momenteel is het 16u en Sabrina en ik liggen aan het zwembad.  Zij drinkt een “Coffee Frappé”, ik een Gin Tonic, what else...  We rusten uit na een zeer leuke dag en het is zowat de eerste moment dat we even wat tijd nemen om te luieren.  Moet kunnen, denk ik dan.

Zoals eerder gezegd stonden er vandaag nog wat tempels op het programma, waaronder de wondermooie Banteay Srei, maar daarover vertel ik jullie zodra wat meer.

We worden omstreeks 8u30 opgepikt door onze gids.  Het gezelschap bestaat uit 4 fransozen en 3 giechelende pubers uit Taiwan.  Bon, het kan slechter.  Meestal zijn die van Taiwan net iets beschaafder dan de Chinezen en het ander gezelschap maak ik snel duidelijk dat ik elk woord versta van wat ze zeggen.  Onze gids stelt zich voor als Mister Michael en maakt meteen een bruggetje naar de wereldberoemde zanger-pedofiel uit de Eighties. Niet zo’n goede zet, gelet het recente nieuws, maar we nemen ‘t hem niet kwalijk.

Het zal een iets ‘koelere’ dag worden, alsdus Michael, maar we mogen toch wel weeral 35 graden verwachten.  We bezoeken de Banteay Srei, de Preah Khan, de Neak Pean, de Ta Som, de East Mebon en de Pre Rup.  We hoppen minivan in en weer uit, stoppen ‘s middags voor een lekkere lunch en onthouden vooral dat deze tempels iets kleiner waren dan diegene die we gisteren bezocht hebben. Vooral de Banteay Srei blijft ons enorm bij.  Het zonlicht laat de roze zandstenen veranderen van kleur en de details in de zeer goed bewaarde reliëfs die allemaal een verhaal vertellen, zijn gewoonweg adembenemend mooi.  De tempel wordt ook wel de Vrouwencitadel genoemd en we begrijpen zeer goed waarom.

Ondertussen smaakt mijn Gin Tonic meer naar tonic dan naar gin, wat niet echt een goed teken is.  Zou ik een andere bestellen?  Misschien wel.

We chillen nog wat en Sabrina kiest een hotel in onze volgende bestemming: Battambang!

Eerst bezoeken we morgen nog de heilige berg Phnom Kulen, waar we hopelijk ook kunnen zwemmen in één van de 2 watervallen.  Volgens het plan zullen we rond 14u30 terug aan het hotel zijn.  Hopelijk kan ik dan mijn volgende verslag schrijven op dezelfde plek onder gelijkaardige omstandigheden.

We vernemen dat ons Kirsten thuis ziek in bed ligt en het begint me toch op te vallen dat dit fenomeen meestal de kop opsteekt als mama en papa toevallig op vakantie zijn.  Ik moet toch nog eens goed kijken of ze destijds die navelstreng echt wel volledig doorgeknipt hebben.  Ofwel zit Sabrina met “den draad” en dan sta ik er niet zo goed op.....

Oh ja, de pizza in de Red Piano smaakte overheerlijk, gisteren avond.  Het moet niet altijd rijst zijn....

Tenzij er vanavond iets noemenswaardig te vertellen valt.... tot morgen!    X

1. David Sannen:
    18 maart 2019
    Prachtige foto's, amai! Echt super knap!

Gelukkig hebben ze iets extra op jullie "terras" gelegd waardoor je beter geslapen hebt en perfect kon genieten van een heerlijke gin & tonic op een leuk "matraske" ;-)))))
  2. Anit Bogaerts:
    18 maart 2019
    Geniet nog met volle teugen, dat doen wij ook onder de Malaguese zon en met suuuuper lekker eten. 💋 van mama Frie en vriendin Anit.
  3. Papa:
    18 maart 2019
    Ga in Battambang WAT BANAN en WAT EK PHNOM bezoeken. Wat men meestal niet zal vertellen is dat enkele van de belangrijkste handlangers van Pol Pot (Rode Khmers) zich hier lang hebben schuil gehouden. Ik weet niet of jullie daar ter plaatse beroep doet op een gids. Wij hebben nooit een gids geengageerd. Hebben jullie er wel een, vraag er dan behoedzaam naar. Sta je bij Wat Ek Pnrom dan had je indertijd een zicht op het huis van één van deze criminelen.
  4. Tinne Soomers:
    19 maart 2019
    Amaai zoals steeds weer vlot en leuk geschreven. Bij het lezen van jullie verhalen lijkt het wel of we er opnieuw zijn.
    Wij genieten hier ondertussen in Portugal van een aangenaam lenteweer, 22°C
    Geniet er nog van!
  5. Djeepee:
    20 maart 2019
    Hey Vespa vrienden🛵🛵, fantastisch z’n reisverhaal mee volgen, ik ben er precies bij, amuseer jullie nog goed en geniet maar van de gin tonicen en de wijntjes. Ik kijk al uit naar de volgende dag, Grts
  6. Stef:
    20 maart 2019
    Heel mooie foto's... het petje past bij den outfit,;)