Dag 25 - terugkeer naar Ho Chi Minhstad (Viëtnam)

4 februari 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Na het ontbijt nemen we een taxi, die ons afzet aan de internationale luchthaven van Chiang Mai.  Over de vlucht valt niet veel te zeggen, behalve dan dat we weer met een half uur vertraging aankomen (Viet Jet !!!). En we ook nog eens ruim een uur op de luchthaven verspelen omwille van de immigratiecontrole en vooral het wachten op de bagage......  Maar goed, we regelen via Uber een taxi naar onze laatste slaapplek van deze reis, namelijk het Liberty City Point hotel van Ho Chi Minh stad.  Ik vermeld bewust de naam van het hotel, zodat nieuwsgierigen onder jullie even kunnen 'Googelen'..... We hadden dit hotel 10 dagen geleden reeds geboekt, nadat we iets waren komen drinken op de rooftopbar.....

Met onze rugzakken nog op onze rug, staan we met open mond de majestueuze inkomhall te bewonderen.  Een 'bellboy' is al aan mijn arm aan 't trekken en wil zo snel mogelijk al onze bagage op een karretje leggen.  Ik laat het gewillig gebeuren.  We checken in en krijgen een executive room op de 17e verdieping. Onze kamer is op één  van de 4 hoeken gelegen en heeft bijna 180 ° zicht op downtown Saigon.  Het  is werkelijk onvoorstelbaar mooi.  Gelet op het feit dat we behoren tot de "executive" - klanten, hebben we ook een late check out om 15u én genieten we van alle voordelen, zoals toegang tot de executive lounge.  We droppen onze bagage, want dit willen we wel eens zien....  Men had ons al gezegd dat er 'wat versnaperingen waren'...man, man, man, dit overtrof écht alles !.....Een buffet met allerlei koude en warme gerechten, kazen, desserts, fruit én goede wijn & sterke drank staat ter onzer beschikking.  In eerste instantie zijn we wat terughoudend en tot 3x toe vragen we bevestiging of dit alles inclusief is en er zeker niets extra hoeft betaald te worden. We kunnen het amper geloven, maar na een dubbelcheck worden we gerustgesteld.....Het is allemaal voor ons, nog nooit meegemaakt dit....... (Ik zou niet zeggen 'van de verniet' - maar de iets duurdere kamer krijgt zo wel een andere invulling en ons geweten wordt toch een beetje gesust...). We spreken af om het beschaafd te houden en we vullen onze bordjes dus maar 8 keer bij tot we écht nimeer kunnen, drinken samen toch gemakkelijk 1,5 fles witte wijn en ik degusteer achteraf nog 2 whiskeys......  Ze hebben aan ons geen winst gedaan, dat is zeker.... Het gevolg was ook nog eens dat we weer geen restaurant moesten gaan zoeken, want we waren meer dan voldaan....  We drinken nog iets op de rooftopbar, terwijl ik het zwembad op het 19e even inspecteer.  We sluiten de avond af op het dakterras van het Rexhotel.  Als morgenvroeg het ontbijt van hetzelfde kaliber is, hoop ik dat ze ons niet op de weegschaal gaan zetten, vooraleer we op het 't vliegtuig stappen richting België,.....  We genieten van de laatste momenten en één ding is zeker : we zullen onze reis afsluiten in stijl !