Dag 24 - laatste dag in Chiang Mai

3 februari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Beste vrienden en familie....

Na bijna 10 dagen onophoudelijk op een helblauwe hemel te 'hebben' moeten kijken, staan we deze morgen op en de lucht is grijs gekleurd.  Al goed dat ik af en toe eens in de spiegel kijk, want ik was bijna vergeten hoe die kleur eruit zag....   Na het ontbijt trekt de hemel gelukkig open en liggen we aan ons zwembad...te liggen....  We besluiten om rond 15u een taxi te nemen naar de oude stad van Chiang Mai en we (her) bezoeken een aantal tempels.  Mannekes, echt waar, bijna in elke straat kan je een Boedhistische tempel vinden. De ene al wat knapper dan de andere, maar meestal is het écht de moeite. We lopen er binnen, worden soms aangesproken door monikken, volgen gebedsstonden en zijn oprecht gefascineerd door al dat moois.  De Wat Phra Singh,  de Chedi Luang en de Duang Di zijn er maar enkelen die ik zo kan opnoemen, maar we hebben er meer bezocht.....  We hàdden ze al gezien, maar op één of andere manier, bekijken we het nu weer van een ander perspectief....  Het is werkelijk geweldig !  Na al dat fraais, willen we nu eens eindelijk een échte Thaise body massage krijgen.  Er loopt een project waarbij ex - gevangenen, in het kader van hun rehabilitatie deze job klaren, maar deze salons waren jammer genoeg volzet. We kiezen dus een alternatief salon.  We worden hartelijk verwelkomd, krijgen een drankje en meteen worden onze voetjes gewassen.  Ik heb de indruk dat de dames wat moeten lachen met mijn gekloovde voeten, maar bon.  We worden naar boven geleid - naar de séparé en daar moeten we ons ontdoen van onze kleren. Sabrina is er zeer snel bij als ze zegt dat ik mijn onderbroek mag (MOET) aanhouden.  We krijgen een schortje en een shortje in de plaats.  We worden op een matras gelegd en we krijgen zij-aan-zij een body "massage".  Ik ga de beschrijving kort houden : het deed zeer, het was pijnlijk en ik werd er op sommige momenten zelfs agressief van....  (Sabrina zei dat als ik bepaalde zaken bij haar zou proberen, ze dan 3 weken kwaad zou zijn...). Geradbraakt strompelen we naar beneden. Het feit dat we voor deze beulerij hebben moeten betalen, deed ons dubbel veel zeer in onze portemonnee.

We eten iets op de avondmarkt en spoelen onze smart weg met een beetje wijn , wederom zeer gezellig (zie  vorig verslag).  Met de taxi naar het hotel en de avond de dag was weeral voorbij.

Morgen zullen we om 11uur in een taxi zitten naar de luchthaven.  Als alles goed gaat, lig ik morgen om 17u op een zetel aan 't zwembad in Viëtnam.  We hebben ondertussen onze terugvlucht naar Brussel al ingecheckt.  Jullie weten wat dàt betekent.........De frut.... We weten het........          Dikke kussen en bedankt voor de lieve reacties !