Dag 22 : retour Pai - Chiang Mai

1 februari 2018 - Chiang Mai, Thailand

De uitbater van onze resort is zo vriendelijk om ons met de wagen naar het busstation te brengen.  Stipt om 12u vertrekken we aan de bochtenrit naar Chiang Mai.  Ik heb een pilleke genomen om niet mottig te worden.  De herinnering van de rit is dus als één grote waas.  Het gevolg was wel dat ik een uur nadien nog zo stoned als een garnaal aankwam in ons chique hotel in Chiang Mai.  We boekten de rivier suite en ditmaal kan je écht van een suite spreken.  Amai mijne frak ! Een reuzegrote kamer met ligbad en supergrote douche, mooi terras met zicht op de Pingrivier én een Boedhistische tempel.  Prachtig !

We leggen ons nog even aan het zwembad en gebruiken dan de gratis shuttle naar downtown Chiang Mai.  We eten in een restaurant dat we vorig jaar ook al bezochten aan de rivier en kuieren wat rond op de nightmarket. Alles is hier zo goedkoop dat we, enkele aangekochte T shirts verder, beseffen dat we beter een valiezeke kopen.  Ook onze rugzakken zitten overvol met vooral warme kledij en die hebben we hier écht niet meer nodig......Het is trouwens snikheet, maar dat vermoedden jullie al wel....  Zo gezegd zo gedaan..... De valies is nog niet halfvol...dat beloofd dus voor de volgende dagen.  We nemen een tuk-tuk richting hotel en moeten hierbij serieus afdingen om een goede prijs te bekomen.  Morgen zullen we rustend, lezend en zwemmend doorbrengen aan 't hotel  en 's avonds wellicht terug naar Chiang Mai.  We hebben vorig jaar zowat alle bekende tempels in de buurt gezien, dus we hoeven ons niet schuldig te voelen......  Tot later!