Rome - april 2017 - Citytrip Rome met Frie, Sabrina, Kirsten en Janbart. (Dag 4)

14 april 2017 - Rome, Italië

4e dag

Ook nu slapen we iets langer.  Het is 09u30 als we samen aan de ontbijttafel zitten.  We zullen vandaag Villa Borghese bezoeken. In feite is dit een park, te vergelijken met het Nachtegalenpark maar dan groter, waarin buiten een zoo ook tal van beelden te bewonderen zijn en ook zeer mooie prieeltjes en waterpartijen.

Omdat we zo moe zijn, besluiten we om een golfkarretje te huren.  Hiermee zullen we vrij kunnen cruisen en kunnen we onze voeten wat laten rusten.  We zetten Frie af aan de Galleria Borghese, want dit wil ze absoluut niet missen.  Nadat we haar even later terug oppikken en onze elektrische parkmobiel hebben afgezet, wandelen we verder naar de Corso, de winkelstraat in Rome, deels autovrij gemaakt.  Frie speelt nog even de vrijgevige Omi en Kirsten “vaart weeral bij de goei”….

Doordat we een late check out hebben, kunnen we 1 kamer tot 14u00 behouden.  We kleden ons om, verfrissen ons wat en gaan nog even voor een snackje op een terras zitten achter de hoek van het hotel.

Om 15u00 nemen we de lijnbus naar Termini. Ditmaal valideren we onze tickets wél.  In Termini eten we nog snel een laatste Italiaans ijsje en nemen plaats in de bus, die ons ruim één uur later op de luchthaven zal afzetten.

Zonder enig oponthoud of probleem passeert iedereen langs de security. We hebben nog ruim 2 uur de tijd.  Na de onvermijdelijke passage langs de tax-free shop, eten we om 18u00 nog iets en om 19u10 staan we klaar om in te schepen. Via een rare kronkel bij Ryanair moeten sommige handbagages ingecheckt worden, net zoals de heenvlucht.  Kirsten en ikzelf kunnen ontsnappen, maar de koffers van Sabrina en Frie worden gelabeld.  Het vervelende is dat we dan in Zaventem zullen moeten wachten totdat de bagage op de band ligt.  We lossen dit pragmatisch op en verwijderen vlak voor het vliegtuig de labels.   Ne mens moet af en toe zijne plan kunnen trekken.  Het vliegtuig zit goed vol.  Wegens teveel airtrafic vertrekt onze vlucht iets later, maar na 1,5 uur vliegen zetten we weer voet aan Brusselse grond.

Het was een boeiende doch soms zeer vermoeiende trip, waarbij we heel veel interessante dingen zagen op korte tijd.  Ik ben blij dat ons moeder nu eindelijk in Rome is geweest en ik dus alvast van dat gezaag af ben.

Per favore !  of zoals Frie het zou zeggen : “”Por favor !!”

1. Ariane:
    15 april 2017
    Super!!!!!!
    Ik moet zeggen dakik een bitje jalous ben.....

Joyeuses Pâques
  2. Tinne Soomers:
    17 april 2017
    Tof verslag, weer vlot, beeldend en pittig geschreven. Leuk om te lezen. Rome blijft een boeiende stad, en heeft een onuitputtelijke hoeveelheid bezienswaardigheden. Sommige beschreven situaties zijn heel herkenbaar.